En fysisk tidning, om UE

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Inlägg av fransosen »

[quote=""benkar""]Varför inte "Månadens UE-utvik" där någon UE:are har fotograferat sig själv naken i någon ruin.... :p (Tanken slog mig, med hänvisning till en tråd här på 28ds med hänvisning till en tråd på 28dk-UK)

/B[/quote]

Just det, en sådan poster i mitten av tidningen! Eller kanske inte förresten. ;)

Utan att vilja vara elak, ta gärna hjälp av någon grafisk formgivare vill jag säga efter att ha sett omslaget - det är ett tufft bransch, det vet du tydligen.

Annars, varför inte? Jag drar paralellen med graffiti tidningar som började dyka upp i början på 90 talet, många finns kvar idag.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

[quote=""omnig""]Så, med det sagt, hur kan vi göra den så bra som möjligt i stället för att diskutera om det går eller ej?[/quote]

Som sagt, det låter som en alldeles utmärkt idé och vi på forumet har egentligen ingen anledning att diskutera om det går eller inte, eftersom jag antar att den affärsmässiga analysen redan är gjord och det är "någon annan" som tar risken.

Oavsett om vi själva tror på det eller inte, så låter det vettigare att stötta och hjälpa till för att det blir till en tidning om vårt intresse... (parallellt - är det någon som skulle kunna tänka sig att motarbeta/nedvärdera Jörnmarks böcker?)

Lycka till!!
omnig
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 03 jan 2012, 13:53

Inlägg av omnig »

[quote=""fransosen""]Just det, en sådan poster i mitten av tidningen! Eller kanske inte förresten. ;)

Utan att vilja vara elak, ta gärna hjälp av någon grafisk formgivare vill jag säga efter att ha sett omslaget - det är ett tufft bransch, det vet du tydligen.

Annars, varför inte? Jag drar paralellen med graffiti tidningar som började dyka upp i början på 90 talet, många finns kvar idag.[/quote]

Haha, det ÄR en grafisk formgivare som har gjort omslaget som faktiskt har erfarenhet inom branschen för liknande tidningar. Men ge gärna konstruktiv feedback så ska jag förmedla detta vidare. Vi har bara gått genom en referensgrupp för utvärderingen av "dummyomslaget" så den slutliga produkten kommer troligen inte se lika ut...
En prenumerationstidning om nedlagda fabriker, tomma hus och bortglömda byar
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""omnig""]
Jag understryker igen, man måste inte alls kunna ämnet mer än ytligt. Man knyter till sig folk som kan det och har intresset. 99% av er som läser detta har heller aldrig startat och drivit en tidning från scratch.

Så, med det sagt, hur kan vi göra den så bra som möjligt i stället för att diskutera om det går eller ej?[/quote]

Det är det jag menar, ge dig inte in i ämnet om du inte kan det.
Låt någon av dina frilansare som skall vara initierade sköta det åt dig. Det blir så fruktansvärt pinsamt och fel nu.

Jag repeterar mig igen, att jag inte menar något illa med det, men det är svårt att få respekt i ett smalt ämne när man inte behärskar det alls.

Där har du även det grundläggande "om det skall bli så bra som möjligt" :)
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

ww.uesweden.se -> 404 - Page not found - Sidan saknas!
Du har försökt att ladda ner en sida som inte finns pä vår server.
Detta kan bero på något av följande:
• Den angivna adressen är felaktig. Kontrollera stavningen och försök igen.
• Du har försökt nå en gammal adress som inte finns längre eller som har bytt adress.


• Härdsmälta i Pionen?
omnig
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 03 jan 2012, 13:53

Inlägg av omnig »

[quote=""bunkrologen""]Det är det jag menar, ge dig inte in i ämnet om du inte kan det.
Låt någon av dina frilansare som skall vara initierade sköta det åt dig. Det blir så fruktansvärt pinsamt och fel nu.

Jag repeterar mig igen, att jag inte menar något illa med det, men det är svårt att få respekt i ett smalt ämne när man inte behärskar det alls.

Där har du även det grundläggande "om det skall bli så bra som möjligt" :) [/quote]

Så med felsyftningen "kraft" och "vapen" så dömer du ut oss totalt och alla framtidschanser? Hård dom.

Frilansare vill ju givetvis ha ersättning om de skriver något. Det vet jag att jag skulle vilja ha. Som jag nämnt tidigare, om du följt tråden, så är det inget Bonnierkapital som vi sitter och häckar på. Jag vet hur man gör tidning och kan ekonomi. Det är ju därför jag frågar på ett sådant här forum. Om jag kunde allt så skulle jag väl knappast ens behöva er hjälp, inte sant? I stället för att fortsätta älta, hur skulle du vilja att den utformades? Tro mig, jag är i idel öra. Vidare, den personen som nämndes som "bättre lämpad" skulle jag gärna vilja komma i kontakt med om denne skulle vara intresserad att skriva för tidningen. Något du kan skicka som PM till mig?
Senast redigerad av 2 omnig, redigerad totalt 0 gång.
En prenumerationstidning om nedlagda fabriker, tomma hus och bortglömda byar
omnig
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 03 jan 2012, 13:53

Inlägg av omnig »

[quote=""wildhack""]ww.uesweden.se -> 404 - Page not found - Sidan saknas!
Du har försökt att ladda ner en sida som inte finns pä vår server.
Detta kan bero på något av följande:
• Den angivna adressen är felaktig. Kontrollera stavningen och försök igen.
• Du har försökt nå en gammal adress som inte finns längre eller som har bytt adress.


• Härdsmälta i Pionen?[/quote]

Nope, vi håller på att flytta sidan och det drog ut lite på tiden, den är uppe ikväll igen.

EDIT:
Nu ligger den uppe igen! Vi har givetvis även en Facebook-sida, om än lite mager. https://www.facebook.com/pages/UESweden ... l&filter=1
Senast redigerad av 2 omnig, redigerad totalt 0 gång.
En prenumerationstidning om nedlagda fabriker, tomma hus och bortglömda byar
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Äh, nu hjälper vi till här så att det blir så bra som möjligt, det är ju ändå vårt intresse det handlar om och om det inte blir bra så är det ju inget tvång att köpa! Den som skriver eller förmedlar bilder får säkert betalt i vederbörlig ordning så det finns på inget sätt något att invända mot initiativet!
omnig
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 03 jan 2012, 13:53

Inlägg av omnig »

Tack Osprey för det. Min mening är inte att skapa någon hatisk debatt utan ett underlag för något gemensamt. Men, som Mirage säger så har jag knappast givit någon bakgrund om mig själv vilket såklart är i sin ordning (det finns ju ett ställe för det på forumet). För de som är intresserade så finns alltså min historia under "Nya medlemmar".

För er som inte orkar leta så är länken här:
http://28dagarsenare.se/showthread.php? ... #post63840

Väl mött!
En prenumerationstidning om nedlagda fabriker, tomma hus och bortglömda byar
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Skriv svar