Filmen "Det som en gång var"

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Geminiq
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 21:14
Kontakt:

Sv: Filmen "Det som en gång var"

Inlägg av Geminiq »

Kan bara instämma i ovanstående "rosor". Ett genialt drag av dig att avsluta med de gamla bilderna. Ser framemot mer av samma sort. /A
_________________________________________
Skulle allt gå lätt,blir man fort dum.....
http://forritiden.blogg.se/index.html
http://www.vimeo.com/user1627480
Användarvisningsbild
Ärlige Harry
Inlägg: 410
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 20:12

Inlägg av Ärlige Harry »

[quote=""Grishnac""]Varför dyker ordet pervo upp som bjuden från ingenstans så fort jag ser den där kompositörens namn?
[/quote]

Arvo Pärt är egentligen ett anagram för Pärvo Art...
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Ujuj, riktigt fin film detta med mycket känsla i! Mycket fint jobb må jag säga, fortsätt med detta!
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Tycker filmen är mycket bra, fångat det vackra i grängesberg även vintertid. Även valet av musik tycker jag är suveränt :)
Måste man ge någon kritik tycker jag i princip att det ända som är lite störigt är att många bilder visas i för korta sekvenser, och även i vissa fall väldigt många gånger (dock ur olika vinklar). Även slutbilderna skulle jag velat ha i början istället så förfallet känns mer tidsenligt men det är ju förståss en smaksak ;) Annars är de klockrent. Keep up the good work!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

kul med filmat materaial. snyggt jobbat !
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Mycket vacker film tycker jag!

Och musikvalet är klockrent. Det vemodiga temat från Pans Labyrint går rakt in i själen...

Jag gillar också speciellt att du ser det stora i det lilla, och visar upp detaljerna... små lämningar av mänsklig aktivitet som spär på känslan av en övergiven tidsepok.

Bra avslut också med arkivbilderna där man verkligen kan se hur allt förändrats.

Ser verkligen fram emot att få se mer av ditt arbete!
Skriv svar