Boda Borg i Det Okända

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Boda Borg i Det Okända

Inlägg av Aseabarn »

Boda Borg, Västernorrlands läns sinnesslöanstalt för sinnesslöa barn och numera ett populärt äventyrshus, figurerar just nu i Det Okända i TV7, om de spökerier de anställda länge upplevt.

Jag är en rationell person och vill ogärna förknippas med spökjägarlarv men i det här fallet kan jag faktiskt personligen bekräfta upplevelserna: För flera år sedan tjatade jag till mig ett besök i icke iordninggjorda delar tillsammans med en fastighetsskötare. Vi hade just gått ned i källaren, låtit dörren från trapphuset smälla igen bakom oss och gått några steg fram i korridoren när vi båda två samtidigt hör hur dörrlåset börjar skramla frenetiskt bakom oss. Vi gick tillbaka, öppnade dörren och ropade hallå?... Jag sprang snabbt upp en våning och tittade runt men det fanns inte en levande själ i huset förutom vi själva. En händelse jag tänkt mycket på sedan dess...

Några oanmälda besök ska ni inte göra, däremot rekommenderar jag besök som gäst, det är full verksamhet och öppet dagligen, bara att googla och ringa.
Industristofil och fabriksromantiker
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Bodaborg besökte jag nångång under 90 talet när den stod tom och vidöppet Minns att jag fotade minst upp 5-6st 36 bildsrulle då det mesta stod då kvar som sängar böcker kläder och en hel del fotografier på barn och vuxna och det fanns väldigt mycke saker kring huset Sedan med tiden när man var där så kände man direkt att man inte var ensam.Helst nere vid källarvåningen där en av dörrarna for igen långt borta..Jaja det var ett kusligt stället ändå..

Sedan därefter har jag inte varit dit men vet att det vatt mycke spring och förstörelse innan nån köpte stället..Var mycke av byggnaden man kände igen så det var kul....
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Har du kvar bilderna eller tillhör de det som blev stulet? Skulle gärna vilja se dem.
Industristofil och fabriksromantiker
Ingemar Johansson
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 13 nov 2009, 12:25

Inlägg av Ingemar Johansson »

Ja tyvärr så var dom bland dessa bilder..Skulle ha haft negativerna på ett annat ställe Men ingen man tänkte på att det skulle följa med tjuvarna..Dom tog alla flyttlådor jag hade i 2 förådd i sundsvall..Jag började tidigt att intresserade för övergivna och tomma hus mitten på 80 talet Och började fota redan vid 84-85 nångång så det blev en hel del bilder..Det hade varit riktigt kul att fått dela med mej dessa bilder idag....Många av dessa bilder som finns på forumet här har man besökt och har sett efteråt hur förstört det har blivit..Därför hade det åxså varit kul att se före och efter bilder..Många av dessa som jag har fotat har jag återbesök men det mesta av huserna är borta och många ställen står det nya hus idag....

Det var därför jag tyckte det var kul att med bodaborg kom med i tv
Skriv svar