Hur tänkte man, om man ens tänkte det minsta...?

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Hur tänkte man, om man ens tänkte det minsta...?

Inlägg av benkar »

En god vän som omvärldsbevakar ännu mer än jag gör, tipsade om detta... :eek:

http://www.alingsastidning.se/nyhet_vis ... n=ALINGSÅS

Jag fattar inte, tänkte de berörda/deltagande det minsta lilla? Eller är det här vad vi ska förvänta oss? UE-gäng/dagis-pojkar/flickor som tänker som 10-åringar?

Får relativt ofta PM osv om att jag är en sur gubbjävel som inte lägger ut kordinater till "feta bergrum" som jag lagt ut bilder från, utan några kordinater.... :o

Händelser som denna, bekräftar min tanke/åsikt om att ej publicera alltför mycket kordinater publikt, utan istället enbart utbyta dessa via PM...

Kanske lite omständigt med PM-frågor/diskussioner, men fungerar riktigt bra!

/B
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""benkar""]En god vän som omvärldsbevakar ännu mer än jag gör, tipsade om detta... :eek:

http://www.alingsastidning.se/nyhet_vis ... n=ALINGSÅS

Jag fattar inte, tänkte de berörda/deltagande det minsta lilla? Eller är det här vad vi ska förvänta oss? UE-gäng/dagis-pojkar/flickor som tänker som 10-åringar?

Får relativt ofta PM osv om att jag är en sur gubbjävel som inte lägger ut kordinater till "feta bergrum" som jag lagt ut bilder från, utan några kordinater.... :o

Händelser som denna, bekräftar min tanke/åsikt om att ej publicera alltför mycket kordinater publikt, utan istället enbart utbyta dessa via PM...

Kanske lite omständigt med PM-frågor/diskussioner, men fungerar riktigt bra!

/B[/quote]

Hörde om detta, mycket tråkigt.
Passar på att gratta Benkar till # 3000, önskar det varit under gladare omständigheter.
JP
Ps, omständLigt.
Ber om ursäkt för rättelsen... :o ,
finner det svenska språket allt för vackert att förfalla.
Ds
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Tycker du gott kan fortsätta vara en sur gubbjävel :D

Säkerhet är a & o i den här hobbyn vi pysslar med. Att överhuvudtaget ta sig in ovanifrån in i en UL/Omformare som jag gissar att denna anläggning är av beskrivningen att döma är rent av livsfarligt. Att sen dessutom börja elda inne i anläggningen och sedan ringa räddningstjänsten pekar ju inte direkt på att det hela var direkt genomtänkt...

Nej när jag läser sånt här ser jag hellre att man låser igen anläggningar (ordentligt) där det är för mycket spring innan det går riktigt illa........
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""rjd2""]Tycker du gott kan fortsätta vara en sur gubbjävel :D

Säkerhet är a & o i den här hobbyn vi pysslar med. Att överhuvudtaget ta sig in ovanifrån in i en UL/Omformare som jag gissar att denna anläggning är av beskrivningen att döma är rent av livsfarligt. Att sen dessutom börja elda inne i anläggningen och sedan ringa räddningstjänsten pekar ju inte direkt på att det hela var direkt genomtänkt...

Nej när jag läser sånt här ser jag hellre att man låser igen anläggningar (ordentligt) där det är för mycket spring innan det går riktigt illa........[/quote]

Gubbe är jag, men egentligen inte så sur, bara lite hemlig av mig... :D bland annat pga att jag vet att saker som denna kan hända... :(

Att ta sig ner i ett bergrum via vent, är ju en sak, många som gör sådant, men att sedan elda, jag fattar bara inte.... :eek:

/B
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""rjd2""]Tycker du gott kan fortsätta vara en sur gubbjävel :D

Säkerhet är a & o i den här hobbyn vi pysslar med. Att överhuvudtaget ta sig in ovanifrån in i en UL/Omformare som jag gissar att denna anläggning är av beskrivningen att döma är rent av livsfarligt. Att sen dessutom börja elda inne i anläggningen och sedan ringa räddningstjänsten pekar ju inte direkt på att det hela var direkt genomtänkt...

Nej när jag läser sånt här ser jag hellre att man låser igen anläggningar (ordentligt) där det är för mycket spring innan det går riktigt illa........[/quote]

Ja, VAR det var frågan om var relativt simpelt att räkna ut.
MEN...
Det mest anmärkningsvärda var, att de inte var uppmärksamma på fysiklektionerna i skolan.
Goes to show, som dom säger över där att, you should pay attantion at school....
Basics: eldar man, behövs införsel och utförsel av gaser....
Fysik... :p ;)
Gissa mitt bästa ämne i skolan.... :D
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""benkar""]Gubbe är jag, men egentligen inte så sur, bara lite hemlig av mig... :D bland annat pga att jag vet att saker som denna kan hända... :(

Att ta sig ner i ett bergrum via vent, är ju en sak, många som gör sådant, men att sedan elda, jag fattar bara inte.... :eek:

/B[/quote]

Många som som gör annat dumdristigt också, jag avstår gärna :) Höjdrädd som fan :( och vill leva ett tag till.... Höga höjder lämnar jag gott åt akrylamid mfl
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Ska jag skratta eller gråta... att elda i ett bergrum, hur smart kan man vara. Tänkte genast på den där rökiga ravefesten 2010.
När jag såg rubriken trodde jag att tråden handlade om ett nytt dödsfall men som tur var kom ingen ens till skada denna gång.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]Ska jag skratta eller gråta... att elda i ett bergrum, hur smart kan man vara. Tänkte genast på den där rökiga ravefesten 2010.
När jag såg rubriken trodde jag att tråden handlade om ett nytt dödsfall men som tur var kom ingen ens till skada denna gång.[/quote]

Tänkte i ett svagt ögonblick att muppbrigaden i Hufvudstaden var värre än muppbrigaden i övriga landet, har ju skett närapådrunkningar öster om Hufvudstaden, i ett gammalt KA, men att göra som här, närmare Värstkusten, visar ju att landets ungdoms IQ är skrämmade låg.

Kan möjligen bero på det utbredda barn/ungdoms-kurlandet, dvs att föräldrar många år upp i barnens ålder/uppväxt, skyddar och bevakar sina yngel, så att de inte får lära sig vad som är farligt, så skiter det sig totalt när de unga till sist får gå ut själva... ?

/B
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""benkar""]Kan möjligen bero på det utbredda barn/ungdoms-kurlandet, dvs att föräldrar många år upp i barnens ålder/uppväxt, skyddar och bevakar sina yngel, så att de inte får lära sig vad som är farligt, så skiter det sig totalt när de unga till sist får gå ut själva... ?[/quote]
De har bara spelat för mycket tv-spel... du vet, det är inte bra för hjärnan. :D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Saddam""]De har bara spelat för mycket tv-spel... du vet, det är inte bra för hjärnan. :D [/quote]

Ahhh... förklarar saken, fanns inte ens TV när jag var ung.... :o Men fanns åtminstone 1-2 radiokanaler :)

TV-spel? :confused:

/B
Skriv svar