Nytt rekord slaget i grenen "metallstöld i stor skala"....

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Elagabalus""]Träffade gamle DN-räven Lars Epstein igår som kom direkt från Världsarvet Skogskyrkogården. Man har rivit ner halva dörrar med koppar. Tagit takdelar. Vandaler. Inte bara koppar utan detta är konstverk framställt av mästare. Tror tom att det kan bli svårt att återställa. TRIST![/quote]

Mycket trist, här hemmavid försvinner rännor och stuprör mm var och varannan vecka från kyrkorna.
Vill inte utstå som främlingsfientlig, men hittills har de som haffats inte varit lokala förmågor...om man säger.
Vi har nog varit lite för blåögda (som vanligt) inför EU-anslutning och "öppna gränser". :(

Åkerinäringen går på knäna pga illegal konkurrens, såsom kabotagetrafik från inhyrda utländska åkerier, som bokstavligt skrattar ordningsmakten rätt i ansiktet. Tom Trafikverket har haft fingrarna i den smutsiga byken. :eek:

Polisen slår ut med händerna och säger rent ut "vi kan inget göra, vi får inte ta bilarna i beslag " osv.
Oj, :o blev visst lite OT där, uschäckta.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""jpkrax""]Mycket trist, här hemmavid försvinner rännor och stuprör mm var och varannan vecka från kyrkorna.
Vill inte utstå som främlingsfientlig, men hittills har de som haffats inte varit lokala förmågor...om man säger.
Vi har nog varit lite för blåögda (som vanligt) inför EU-anslutning och "öppna gränser". :(

Åkerinäringen går på knäna pga illegal konkurrens, såsom kabotagetrafik från inhyrda utländska åkerier, som bokstavligt skrattar ordningsmakten rätt i ansiktet. Tom Trafikverket har haft fingrarna i den smutsiga byken. :eek:

Polisen slår ut med händerna och säger rent ut "vi kan inget göra, vi får inte ta bilarna i beslag " osv.
Oj, :o blev visst lite OT där, uschäckta.
JP[/quote]
antar att du hörde P1 kaliber idag, jag tycker också det där är förjävligt rent ut sagt, men man ska inte beskylla chaufförerna och "vanligt folk" för sånt, vanligt folk vill inget hellre än att vara vanligt folk, i sina respektive hemländer, det är ingen som stjäl om man inte absolut måste för att överleva (förutom yrkeskriminella)
problemet enligt mig är den allt större skaran giriga rika personer som inte bryr sig om människovärde eller empati, som bara ska ha sin del oavsett vad..
de där som säger att frakten ska kosta si och så, och resten skiter vi i... sen har även vanligt folk i väst en del inblandning i skiten, då vi efterfrågar billiga skitprodukter och onödiga prylar som nån stackare måste tillverka för skitlöner, slit&slängmentaliteten är åt h-vete för utbredd, förr lagade man det som gick sönder, numera kallas det att "det inte lönar sig att laga"

är så innerligt trött på att klassklyftorna växer och de giriga asen bara blir girigare, usch! http://www.youtube.com/watch?v=rrUync3g ... re=related
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Har läst lite miljörapporter om gamla industrier och där det eldats kabel behövs det tydligen marksaneras, risk för grundvattenförgiftning och annat dumt.

En sida av kabelstölderna jag inte tidigare tänkt på...
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

När det gäller kopparstölder och kabeleldning så var de två första programmen med arga snickarens nya serie Nybyggarna väldigt intressant.

[quote=""Tobbe Arnesson""]Har läst lite miljörapporter om gamla industrier och där det eldats kabel behövs det tydligen marksaneras, risk för grundvattenförgiftning och annat dumt.

En sida av kabelstölderna jag inte tidigare tänkt på...[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""Skåningen""]När det gäller kopparstölder och kabeleldning så var de två första programmen med arga snickarens nya serie Nybyggarna väldigt intressant.[/quote]

Jo jag tänkte bl.a. på den där husvagnsuppställningsplatsen...
Skriv svar