28dagarsenare.se - "Årsbok 2012"

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Kör en nyårs-bump eftersom det är de sista dagarna för att skicka in ev bidrag, har nu fått in ett gäng intressanta och fina bilder.

Jag bestämde mig för att rucka lite på reglerna ang antalet bilder/pers, detta innebär att om någon som redan skickat in ett eller två bidrag och gärna vill ha med ytterligare nåt så går det givetvis.

Mailadressen är givetvis densamma: [email protected]


Nyårsafton kl 23.59 (nåja, däromkring iaf) är deadlinen, som det ser ut i dagsläget kommer årsboken/resumén vara klar nån av de följande dagarna, ev redan på kvällen nyårsdagen, jag ska göra mitt bästa iaf.

Då passar jag på att åter tacka och bugar för de fina bidragen och för ett trevligt och intressant år här på forumet och drar mig nu undan några dagar för att förbereda och fira nyår :)
GOTT NYTT ÅR
på er alla
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Att man alltid ska va i sista sekund. Nu har jag iaf skickat in!

/R
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Sådär mina vänner, jag tror den är färdig nu, precis som förra året är den en PDF gjord i liggande A4 format, en större version och en mindre (ca 11 mb resp 6 mb), i år blev det lite över 50 sidor foton och texter, kul som fasen att den blev större än förra året. I år ruckade jag som sagt lite på hur många foton eftersom det var några som undrade om de kunde skicka in fler än 2 bidrag, värt att testa tyckte jag och resultatet blev som sagt bra.

Hoppas ni blir nöjda med den, eventuella felaktigheter eller missar jag gjort går att fixa i efterhand, maila eller Pm:a mig isf, trots korrekturläsning in absurdum slinker alltid nåt igenom :)

Jag tog mig friheten att ändra nåt ord här och där och några bilder har pga av deras format blivit något beskurna i kanterna men jag hoppas ni har överseende med detta. Skulle ni tycka annorlunda så pm:a mig ska jag fixa det. Det har iaf varit lika roligt att hålla på med detta i år som det var förra året.

Nytt för i år är att årets och förra årets PDF:er ligger på samma Skydrive, jag är inte helt införstådd med nya versionen av Skydrive :confused: men jag fick den att funka och jag hoppas det är så för er med. Om länken inte funkar eller det strular med nedladdningen hojta till så jag får reda på detta.

Jag kan säga redan nu att när jag testade på iPaden så märkte jag att Microsoft av nån anledning tagit bort möjligheten att öppna direkt via Skydrive i den vanliga läsaren (Safari), vet ej varför men de kanske fixar detta.

Det var nog allt, länk finns i min signatur samt här: http://sdrv.ms/Xf2hsf
Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

Mycket vackert! :D
Kul att du har fixat ihop den här boken åt oss, en sak bara, jag har inte gjort lumpen, texten på en av mina bilder var ett citat från jpkrax ;)

Men återigen, du har gjort ett strålande jobb!

/Hjallle
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Kanon, ser trevligt ut. Du gör ett bra jobb. :)
Och ett tack till alla som har varit ute i Sverige och mött de öde objekten.


[quote=""DMT""]Sådär mina vänner, jag tror den är färdig nu, precis som förra året är den en PDF gjord i liggande A4 format, en större version och en mindre (ca 11 mb resp 6 mb), i år blev det lite över 50 sidor foton och texter, kul som fasen att den blev större än förra året. I år ruckade jag som sagt lite på hur många foton eftersom det var några som undrade om de kunde skicka in fler än 2 bidrag, värt att testa tyckte jag och resultatet blev som sagt bra.

Hoppas ni blir nöjda med den, eventuella felaktigheter eller missar jag gjort går att fixa i efterhand, maila eller Pm:a mig isf, trots korrekturläsning in absurdum slinker alltid nåt igenom :)

Jag tog mig friheten att ändra nåt ord här och där och några bilder har pga av deras format blivit något beskurna i kanterna men jag hoppas ni har överseende med detta. Skulle ni tycka annorlunda så pm:a mig ska jag fixa det. Det har iaf varit lika roligt att hålla på med detta i år som det var förra året.

Nytt för i år är att årets och förra årets PDF:er ligger på samma Skydrive, jag är inte helt införstådd med nya versionen av Skydrive :confused: men jag fick den att funka och jag hoppas det är så för er med. Om länken inte funkar eller det strular med nedladdningen hojta till så jag får reda på detta.

Jag kan säga redan nu att när jag testade på iPaden så märkte jag att Microsoft av nån anledning tagit bort möjligheten att öppna direkt via Skydrive i den vanliga läsaren (Safari), vet ej varför men de kanske fixar detta.

Det var nog allt, länk finns i min signatur samt här: http://sdrv.ms/Xf2hsf
[/quote]
Senast redigerad av 1 Skåningen, redigerad totalt 0 gånger.
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Hjallle""]Mycket vackert! :D
Kul att du har fixat ihop den här boken åt oss, en sak bara, jag har inte gjort lumpen, texten på en av mina bilder var ett citat från jpkrax ;)

Men återigen, du har gjort ett strålande jobb!

/Hjallle[/quote]


Ahhh, nu är jag med, fixat detta och ny version uppe nu.
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Jättefint! Jag funderar på om det kanske borde göras en engelsk version? Det ska väl inte bara vara för inbördes beundran.
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Aseabarn""]Jättefint! Jag funderar på om det kanske borde göras en engelsk version? Det ska väl inte bara vara för inbördes beundran.[/quote]

Det har jag inte tänkt på, pdf:en är ju fri att ladda ner och sprida även om jag tror de flesta som tankar hem den är från 28ds. Allt är ju på plats, det är ju bara att byta ut texten mot en översatt om folk tycker det är ok att göra så.
-Trots att jag är halvengelsk och född där, skäms jag för att säga att det gått rejält utför med mina engelska skrivkunskaper på senare år.

Förresten: Ang Skydriveproblem med surfplattor som jag nämnde tidigare så hittade jag på deras forum att det tydligen är ett vanligt förekommande problem men Microsoft skyller på Safari/Apple och Apple verkar inte tycka det är deras problem riktigt. Jag fick det inte att funka med Opera eller Chrome heller ska jag tillägga.
-Jaja, då vet vi det iaf, om nån har problem med att få hem den till sin platta, hör av er så får vi försöka lösa det via mail eller nån uppladdningssajt.
Användarvisningsbild
Gruvtroll
Inlägg: 399
Blev medlem: mån 08 feb 2010, 15:31
Kontakt:

Inlägg av Gruvtroll »

Mycket bra! Härlig blandning av events. Bra jobbat, DMT å alla bidragsgivare.
Aseabarn, det där var bland det häftigaste jag har sett!
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Bugar och bockar!
Jag tänkte att den kanske förtjänar en vidare spridning och då är det engelska som gäller. Jag var alltid bäst i klassen på engelska och är desutom stavningspolis. :) Kan göra ett försök att översätta om ni vill. En del speciella uttryck kräver nog hjälp. Men det får bli.. mañana...
Industristofil och fabriksromantiker
Skriv svar