Bergrum i Sthlm-lista

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Bergrum i Sthlm-lista

Inlägg av Elagabalus »

Är kanske redan tipsad om här och säkert inget nytt för de verkligt intresserade. Men för mig som bara har ett lightintresse blev det många "aha". Flera av dessa ingångar har man sett men inte förstått vad det är.

Vargen har jag inte så långt till. Är det något att se från utsidan?


http://www.timebandits.se/Pdffiler/Skyd ... 202008.pdf
Användarvisningsbild
Tystnadsplikt
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 22 maj 2010, 12:11

Inlägg av Tystnadsplikt »

[quote=""Elagabalus""]Är kanske redan tipsad om här och säkert inget nytt för de verkligt intresserade. Men för mig som bara har ett lightintresse blev det många "aha". Flera av dessa ingångar har man sett men inte förstått vad det är.

Vargen har jag inte så långt till. Är det något att se från utsidan?


http://www.timebandits.se/Pdffiler/Skyd ... 202008.pdf[/quote]

Vad beträffar Vargen så vill jag minnas att den nu utgör ett annat syfte i form utav serverhallar.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Det var ingen dålig lista det där, lite skyddsrumsporr är aldrig fel såhär på eftermiddagen direkt efter jobbet. :D

Vem jobbar egentligen med att köra omkring och besiktiga dessa anläggningar!? Måste vara något av ett drömjobb för många utav forumets medlemmar. Kände igen ett av skyddsrummen -Torsgatan 31, såg det sist jag var i stan och letade efter färjan...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
ironfist
Inlägg: 11
Blev medlem: sön 08 apr 2012, 11:33

Inlägg av ironfist »

[quote=""Tystnadsplikt""]Vad beträffar Vargen så vill jag minnas att den nu utgör ett annat syfte i form utav serverhallar.[/quote]

Nja, det blev aldrig så mkt med den datorhallen.

Bolaget avreggade sin moms och F-skatt i höstas efter stora förluster. Siten finns kvar på ip70.se och 404-sidorna har funnits där i över ett år.

Skicket är vad jag hört extremt dåligt i Vargen och att ens kunna starta en radioapparat där inne skulle kräva enorma investeringar.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""ironfist""]Nja, det blev aldrig så mkt med den datorhallen.

Bolaget avreggade sin moms och F-skatt i höstas efter stora förluster. Siten finns kvar på ip70.se och 404-sidorna har funnits där i över ett år.

Skicket är vad jag hört extremt dåligt i Vargen och att ens kunna starta en radioapparat där inne skulle kräva enorma investeringar.[/quote]

Vargen är i ett kalasskick om man jämför med många andra anläggningar som står i kommuners ägo fortfarande. Det sades att denna anläggning skulle vara fuktskadad, men jag upplever det inte värre än i många villor.
Skriv svar