SVT: Hemliga svenska rum

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: SVT: Hemliga svenska rum

Inlägg av Grishnac »

Intressant program, men varför i hela friden skottade dom undan jordmassorna och gick in den vägen?
Det finns ju en stor port runt hörnet att kliva in genom om man vill det......hade dom inte tillåtelse att gå in?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Grishnac""]Intressant program, men varför i hela friden skottade dom undan jordmassorna och gick in den vägen?
Det finns ju en stor port runt hörnet att kliva in genom om man vill det......hade dom inte tillåtelse att gå in?[/quote]

kanske bara var för show så att säga... lite roligare än att tralla in genom en port.
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Dessutom kanske det inte verkar lika lockande för Sprayburksburen Ungdom att fara dit om man behöver hjullastare för att ta sig in ;)

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Grishnac""]Intressant program, men varför i hela friden skottade dom undan jordmassorna och gick in den vägen?
Det finns ju en stor port runt hörnet att kliva in genom om man vill det......hade dom inte tillåtelse att gå in?[/quote]
Väldigt märkligt... :confused:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""Sincro""]Dessutom kanske det inte verkar lika lockande för Sprayburksburen Ungdom att fara dit om man behöver hjullastare för att ta sig in ;) [/quote]
Jag har sällan sätt någon högre grad v graffiti i helt mörklagda bergrum faktiskt så det är nog inget att oroa sig för oavsett.


[quote=""Saddam""]Väldigt märkligt... :confused: [/quote]
Se mitt inlägg i tråden om Tyfors, allt har en förklaring: http://28dagarsenare.se/showpost.php?p= ... stcount=19
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

För egen del tycker jag att det är ett trevligt program att titta på, speciellt när dom besöker platser man själv varit på (på samma sätt som det är kul att se andras foton från samma platser, man ser hur platsen ändras och får nya perspektiv etc.). Det finns såklart risker med den här typen av exponering men det känns som att det är lönlöst att göra annat än att "gilla läget". Dessutom tycker jag SVT behandlar platserna med respekt, i alla fall vad jag kan minnas av första säsongen och av vad jag just såg i avsnittet om Tyfors.
SVT-play har för övrigt gjort någon miss och del två, om Sandträsk, ligger redan uppe på hemsidan.
Lemuren
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 27 aug 2009, 15:22

Inlägg av Lemuren »

[quote=""Saddam""]Tyfors såg lockande ut men som ni kanske såg på slutet så plomberades bergrummet igen... det är inte lite grus som ligger ovanför ingången.[/quote]

Dom lär knappast lagt ny betong eller cement där, så har man bara något större att gräva med så bör man ju kunna få upp stället igen. Dom hade en grävare, och tog inte lång tid (om man tittar på hur ljust det var) att öppna stället.
Användarvisningsbild
ludde08
Inlägg: 137
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:28

Inlägg av ludde08 »

Ser ut som kommande program om Sandträsk ligger tillgängligt på svtplay redan nu?

http://svtplay.se/t/102776/hemliga_svenska_rum
Skriv svar