Porträtt av två svenska utforskare, kort dokumentär (15min) 2012

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

unadrien
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 28 mar 2012, 20:31
Kontakt:

Porträtt av två svenska utforskare, kort dokumentär (15min) 2012

Inlägg av unadrien »

Våren 2012 påbörjade jag ett dokumentärfilmsprojekt vars syfte var att utforska de olika infallsvinklarna och intressena som finns inom ämnet Urban Exploration. Detta var ett projekt som gjordes på Kalix Folkhögskolas film och tv-produktionslinje och i samproduktion med Filmpool Nord.

Jag vill passa på att tacka alla svenska UEare som ställde upp i projektet och tacka 28dagarsenare för den support, information och kontakter jag fick från forumet.

Det vi fick ihop under skolans och filmpool nords ramar var detta 15 minuters porträtt på Calle och Maria, där vi får insyn i deras vy av Urban Exploration eller utforskning av övergivna platser.

http://youtu.be/nwryQ9UBukM

Denna del av projektet färdigställdes under 2012. Men vi har inte publicerat det tidigare då vi hade idé om att vi skulle få tid till att jobba vidare med materialet. Så har det dessvärre inte blivit.

Vi fick massvis med fint material under inspelningen av dokumentären, som dessvärre än idag ligger opublicerat, men det finns där och väntar på att sys ihop till något bra. Så om vi har tur kan det dyka upp fler delar av detta projekt så småningom.

Då jag inte besöker 28dagarsenare.se så ofta nu för tiden, så gör ni bäst i att kontakta mig via mail på [email protected] om ni vill kommentera på eller fråga mig något om projektet.

Ha det fint!
personal creations jonaslinde.tumblr.com
things i'd like to share caeksharing.tumblr.com
proffesional web cinelind.com
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Underbart men kort med två välrenommerade ruinfotografer. Får känslan att ni rest långt från Kalix för den här filmen...

Hoppas ni får ihop en fortsättning och bra uppmärksamhet.

Tips till Marie: Kraftstation med tilloppstub. Men de verkar ha satt rörsegmenten åt fel håll med tanke på vattnets riktning.

Klockrent citat i slutet!
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Kul att se. En liten Skånerunda :)
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
unadrien
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 28 mar 2012, 20:31
Kontakt:

Inlägg av unadrien »

Kul att några av er har sett filmen. Nu har jag fått lite möjlighet och tid att ge mig på det övriga materialet vi har filmat. Så det kan komma att bli en liten fortsättning på detta projekt med några fler delar.

För er som inte sett filmen, ta er gärna en titt och kommentera.
personal creations jonaslinde.tumblr.com
things i'd like to share caeksharing.tumblr.com
proffesional web cinelind.com
Skriv svar