Kanontornet Brita Helsingborg

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Batteri "Hälsingborg" Helsingborg

Inlägg av DMT »

Kanontorn i Helsingborg (tror jag) som de knackat upp plomberingen på. Låter som om det visas på söndag 10/8-14

http://www.expressen.se/kvallsposten/ha ... onbunkern/


Edit: batteriet hette "Hälsingborg", ligger tydligen i närheten av beredskapsmuseet som i sin tur ligger i närheten av Helsingborg, rätt ska vara rätt.
Senast redigerad av 3 DMT, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Förtydligade saker och ting inkl rubrik
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

"Men sedan 1990 har kanonbunkern varit plomberad – nu har den världsunika förseglingen öppnats."
Lite udda plombering om man lämnat kvar dörrar, pjäs och annat innanför plomberingen. Reglerna var kanske annorlunda för 25 år sedan?

Kul projekt och kul att det finns eldsjälar som orkar med sånt här. Bila upp betong i den här värmen -puh...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

Gissar att dom skrivit fel datum i texten "Men i väntan på en riktig strategi kommer museet ge allmänheten en chans att komma ner till Brita söndag den 10 juli."

Får se om man kanske kan ta sig en tur neråt i helgen då för att kunna få se detta. Eller om man vågar vänta och hoppas på att det visas fler ggr.
Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

Definitivt annorlunda med tanke på kanonen som stått inplomberad. Skulle bli helt lyrisk om jag fått kliva in där efter alla åren.
Skriv svar