28dagarsenare.se - "Årsbok 2014"

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Rutger
Inlägg: 264
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 21:02

Inlägg av Rutger »

Hög klass på bilderna denna gång.

Tack för allt jobb, DMT!
Modern Swedish Ruins - http://www.swedishruins.se
Användarvisningsbild
Forsis
Inlägg: 139
Blev medlem: sön 21 nov 2010, 15:38
Kontakt:

Inlägg av Forsis »

Bra jobbat, DMT!

Kul att du håller igång denna trevliga tradition.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Tack själva, roligt att ni gillade den, det är ju ni som fotat och skrivit, jag satte bara ihop det hela. :)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Sen kommentar men: snyggt jobbat! En utmärkt tradition! :)
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Då instämmer jag i kören, ännu sistare! Fin tradition. Vi kanske skulle göra en kalender, att sälja till "välgörande" ändamål. :p
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Aseabarn""]Då instämmer jag i kören, ännu sistare! Fin tradition. Vi kanske skulle göra en kalender, att sälja till "välgörande" ändamål. :p [/quote]

Knåpade ihop en kalender på skoj med egna bilder som exempel (vill inte använda mig av era till nåt annat än vad vi kommit överens om), finns här:
http://1drv.ms/1BHvvQo

Finns intresse så kan jag gör jag en av ett urval av årsbokens foton också, kanske inte nåt att sälja direkt men skriva ut och ha själv funkar ju.

Tyvärr är den begränsad till detta utseende/layout och jag känner inte till programmet så väl för att kunna göra ändringar i mallen (har försökt), nåt excel-liknade (som jag aldrig begripit mig på) fast för Numbers i Mac.

Vet inte hur man kan gå vidare lämpligast, typ posta intresse här så kan jag kolla igenom fotona som kommit in och kontakta de användare som är aktuella i så fall.
Det blir ju 12 som väljs/lottas och då får man kanske räkna med att jag måste beskära formaten något. Vet ej heller om jag kan lägga till text hursomhelst om vem som tagit kortet men jag får nysta i det. Mallen jag använder mig av har sina begränsningar och är fylld av konstiga ekvationer och sånt, vill inte in o peta hursomhelst :confused: .
Mickecarlsson
Inlägg: 4
Blev medlem: fre 01 maj 2009, 18:08

Inlägg av Mickecarlsson »

Tack för denna årsbok.
Bilden på Chateau Miranda är i mitt tycke bokens höjdpunkt. Vilken bild.
Kudos till fotografen.
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Tack DMT för den fina årsboken.
Snyggt fotat allihopa!
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

Tänkte undra om DMT tänkt att slänga ihop en "bok" för 2015?
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""mobe""]Tänkte undra om DMT tänkt att slänga ihop en "bok" för 2015?[/quote]

Jag har funderat på det flera gånger till och från under senaste månaden och tiden har helt enkelt sprungit iväg. Det har varit mkt under hösten med halvnytt jobb och livet i övrigt som det kan bli, men finns intresse så kör jag gärna i år igen även om den kanske blir försenad till mitten av januari i så fall.

Jag ska höra med vår eminente mod, benkar, om hur vi kan lägga upp det hela.

För er som varit med tidigare gör som förrut maila bild/bilder och lämplig text på : [email protected]

Ligger fotot ni vill ha på er hemsida/blogg eller liknande så pm:a mig texten och en länk till fotot så fixar jag det.

För nya medlemmar eller andra intresserade, hoppa tillbaka och läs första inlägget i tråden så ser ni vad det går ut på.

Vi kör samma upplägg som vi gjort med copyright och allt, ni äger alltid rättigheterna till foton och text och de ändringar som ev behöver göras handlar enbart om ev felstavningar och anpassning av fotot i storlek så det inte tar blir för stort för pdf:en. Är det nåt större som behöver göras, beskäras eller nåt så mailar jag er så ni får avgöra om ni vill ha kvar bidraget eller inte (har inte hänt hittills men bara ifall).

Jag kollar upp om det ska startas en ny Årsbok 2015- tråd eller hur det bäst ska läggas upp här på forumet.

Så härmed kan vi väl helt enkelt säga att sammanställningen av en årsbok 2015 har börjat för alla som vill vara med och bidra, det blir den 5:e i så fall.
Skriv svar