Spökhus?

Tips, recensioner och diskussioner rörande allt i UE-etern.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
danne
Inlägg: 102
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 09:44

Spökhus?

Inlägg av danne »

Vem tror på spöken? Well aftonbladet skriver iaf om ett hus som JAG gärna skulle vilja besöka =)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3362390.ab

Själv tror jag inte ett dugg på dessa "väsen" - Jag vill nog ha lite mera bevis.
För i så många övergivna hus/byggnader som jag varit i, både kvällstid och nattetid, så har det då alrig dykt upp nåt mysko... (jo en gång, då small det i ett fönster - det visade sig att det bara var vinden) :)

Ang. artikeln så är det säkerligen bara nån som springer runt där som vill skrämma iväg folk och använder lönngångar/dörrar för att fort ta sig fram/tillbaks...
:rolleyes:
***
Jag gillar UE - gör du? :rolleyes:
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""danne""]Vem tror på spöken? Well aftonbladet skriver iaf om ett hus som JAG gärna skulle vilja besöka =)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3362390.ab

Själv tror jag inte ett dugg på dessa "väsen" - Jag vill nog ha lite mera bevis.
För i så många övergivna hus/byggnader som jag varit i, både kvällstid och nattetid, så har det då alrig dykt upp nåt mysko... (jo en gång, då small det i ett fönster - det visade sig att det bara var vinden) :)

Ang. artikeln så är det säkerligen bara nån som springer runt där som vill skrämma iväg folk och använder lönngångar/dörrar för att fort ta sig fram/tillbaks...
:rolleyes: [/quote]


Jag är inte så skeptisk, däremot är jag skeptisk till alla "medium" och skit som springer omkring och påstår att dom kan snacka med döda.
Det har hänt skumma saker på ställen där jag har varit som jag inte lyckats hitta någon normal förklaring på trots att jag har letat. Men jag kan väl inte påstå att det händer ofta förstås.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Grishnac""]Jag är inte så skeptisk, däremot är jag skeptisk till alla "medium" och skit som springer omkring och påstår att dom kan snacka med döda.
Det har hänt skumma saker på ställen där jag har varit som jag inte lyckats hitta någon normal förklaring på trots att jag har letat. Men jag kan väl inte påstå att det händer ofta förstås.[/quote]

Min teori är att Grishnac drar till sig spöken. Enda gångerna jag varit med om märkligheter är fanimej när herr G varit med...
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Han ska ju sælja. Och att gå ut med fyndet så hær ær ju sækerligen før att få fler intresserade køpare och trissa upp priset. Spøken ingår ju :p
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""jornmark""]Min teori är att Grishnac drar till sig spöken. Enda gångerna jag varit med om märkligheter är fanimej när herr G varit med...[/quote]



Det framträder ett mönster.......kan det vara jag som projicerar hela fenomenet utan min egen vetskap?

Vi kanske är något på spåren....
Användarvisningsbild
danne
Inlägg: 102
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 09:44

Inlägg av danne »

[quote=""Grishnac""]Jag är inte så skeptisk, däremot är jag skeptisk till alla "medium" och skit som springer omkring och påstår att dom kan snacka med döda.
Det har hänt skumma saker på ställen där jag har varit som jag inte lyckats hitta någon normal förklaring på trots att jag har letat. Men jag kan väl inte påstå att det händer ofta förstås.[/quote]

alltid lika underhållande o se på "spökTV" när dom går runt o filmar med nightvision etc å säger "ååååh nu känner jag nåt... SHIET" *lol* :eek:
***
Jag gillar UE - gör du? :rolleyes:
Användarvisningsbild
LadySilvervarg
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 20 okt 2008, 14:57

Inlägg av LadySilvervarg »

Jag brukade se "Hemsökta hus" förut, men jag blev tvungen ge upp. Programledaren blev ju hysterisk för minsta lilla ljud.
The strength of the wolf is the strength of the pack
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Jag har, som jag nämnt tidigare, varit med om smått konstiga händelser på en plats där jag UE:at.

Jag ska inte säga att det inte kan finnas någon naturlig förklaring på det, men jag slår inte heller bort folks berättelser som fantasier när de säger att de varit med om något oförklarligt. Tror absolut att husägaren här i artikeln har varit med om något, kan tänka mig att det inte är helt smidigt att flytta in och ut i ett så stort hus utan anledning...

Jag är dock övertygad om att vissa människor är mer mottagliga för såna här fenomen, inte för att de skulle "hitta på" saker och ting utanf för att de helt enkelt är känsligare på en nivå. (Jag själv är inte särskilt mottaglig, tyvärr).

Sen FINNS det faktiskt människor som haft rykte om sig att dra till sig övernaturliga fenomen, så att även andra spm tidigare varit skeptiker upplevt konstiga saker i deras sällskap. (Hehehe, Grishnac, nu vet vi till vilken kategori du hör! ;) )

TV-medium är jag grymt skeptisk till... eller ska jag säga medium som tjänar pengar på sin verksamhet. Mest skrattretande är väl ändå det här programmet när de ska jaga andar efter kända personer och springer runt med mörkerkamera som en dålig parodi på Blair Witch Project. Fast jag måste erkänna att det triggat ett stort UE-sug hos mig, såg en gång när de upptäckte gamla tunnlar i källaren i ett hotellkomplex... och GIVETVIS fegade de ur och stack därifrån. Skulle ha gjort vadsomhelst för att få utforska där!

Men till er som också ser på såna program för komedifaktorns skull - missa inte det "danska mediumet" som brukar dyka upp i SVT:s "Morgonsoffan"!! Helt hysteriskt!

"Hur är det, Jensen (eller vad han heter), får du kontakt?"
"NAJ forr i HELVETTE, jayy får en STELKRAMPSSPRÖJTE!" :D


Men för att avsluta mer "on topic", så är jag väldigt intresserad av att höra om någon fler besökt gamla sporthallen i Holmsund och om de också har varit med om underliga saker där.

Hade nämligen inte hört några spökrykten innan vi var där, så jag var inte det minsta påverkad av det, men efteråt har jag dock fått reda på att vi inte varit de enda som haft märkliga upplevelser därinne. Mycket kanske är "urban legends", men det skulle ändå vara intressant att veta mer...
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Straycat""]
Sen FINNS det faktiskt människor som haft rykte om sig att dra till sig övernaturliga fenomen, så att även andra spm tidigare varit skeptiker upplevt konstiga saker i deras sällskap. (Hehehe, Grishnac, nu vet vi till vilken kategori du hör! ;) )
[/quote]


Skall det hållas på och dras till mig så vill jag gärna veta vad i helskotta det är för något! Jag är nästan övertygad om att det sitter några halvt bortglömda gudar från inkariket eller nåt och har kul som f-n åt den stackars nyfikna jäkeln som dom driver med hela tiden.

"Ha ha ha, kolla vad han blir fundersam när vi knakar lite i golvplankorna!"
"Ho ho, roligare har vi inte haft sen Cortez sket i sadeln!"
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar