Nån som betalar för Pixbox?

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Nån som betalar för Pixbox?

Inlägg av DMT »

Hallo på er
Nu postar jag denna fråga här men mod får gärna flytta den till annan lokalisering om det finns nåt lämpligare ställe.

Jag undrar iaf lite om betaltjänsten på Pixbox, nån som har detta här eller?
-Kostar 25 spänn i månaden
-får 2gb varje månad
-extrapriser på ev framkallningar
-större bildvisning

Det är några av fördelarna. Tycker ni som har det att det är värt detta?
Jag kan störa mig lite på att bilderna som visas är så "små" i gratisvarianten av sidan och funderar på att byta upp mig.

Om någon har en Pixbox-betalsida, länka gärna så jag kan se hur det ser ut, hade varit kalas. Om ni har andra liknande sidor så tipsa gärna.

Ha det gott
-D
Bengt_h
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 14:31
Kontakt:

Inlägg av Bengt_h »

Finns nog flera som har men här är en i alla fall.
Det är prisvärt om man har mycket bilder att ladda upp, fast jag har aldrig kommit upp i 2 GB på en månad då jag bara lägger upp mindre jpg bilder där. Skulle man få för sig att köra dit raw(tiff) filer så skulle det inte räcka långt.
Hur som är det ett enkelt och snabbt sätt att få ett vettigt galleri på Internet

http://bength.pixbox.se
snigel1
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 21:28

Inlägg av snigel1 »

Jag betalar för flickr istället. Obegränsat uppladdning/lagring och obegränsad size på bilderna. Sidan känns fräschare också. Mindre reklam och snyggare än pixbox. Sen vet jag inte hur man laddar upp bilder på pixbox, men för flickr finns det ju en desktopklient som gör att man bara kan ösa upp bilder om man vill.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""DMT""]
. . .
Det är några av fördelarna. Tycker ni som har det att det är värt detta?
Jag kan störa mig lite på att bilderna som visas är så "små" i gratisvarianten av sidan och funderar på att byta upp mig.
. . .
[/quote]
Små bilder??? Du kan länka till bilden, då kan du välja storlek.
Gör såhär:
1. Välj bild(gå in i ett album och klicka på valfri bild)
2. Klicka på "meny" till vänster och välj "länka till den här bilden"
3. Välj storlek, du måste vara inloggad för att kunna välja den största upplösningen verkar det som...
Bildens originalstorlek avgör upplösningsalternativen.

[quote=""snigel1""]Jag betalar för flickr istället. Obegränsat uppladdning/lagring och obegränsad size på bilderna. Sidan känns fräschare också. Mindre reklam och snyggare än pixbox. Sen vet jag inte hur man laddar upp bilder på pixbox, men för flickr finns det ju en desktopklient som gör att man bara kan ösa upp bilder om man vill.[/quote]
1. Stör mig inte på reklamen på pixbox... har knappt lagt märke till att det fanns där.
2. Uppladdning av bilder fungerar bra, finns en desktopklient här med... "bara att ösa på".

Här är min sida:
http://www.pixbox.se/usr_show_id124956_ ... rder1.html

Tycker att sidan fungerar bra.

/Nöjd premuimmedlem
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Tackar för svaren och tipsen (snygga bilder bengt_h).

Saddam: Jag är själv mkt nöjd med Pixbox, tycker det är en förträfflig sida. Skillnaden, vad jag ser nu, mellan premium och gratis är att foton i bildspel är mindre (givetvis) än vad premium-medlemmars är. Sen att begränsning för uppladdning finns också givetvis. Reklamen har jag inte heller tänkt så mkt på måste jag säga.

Alltså, sen är jag lite förvirrad för innan helgen är jag säker på att det fanns en meny/tillval för visning av bilderna en o en i albumen. Där var största storleken vid visning inte valbar om man inte var premium-medlem. Nu verkar den menyn försvunnit för mig överhuvudtaget, så jag vet inte.
Det kan vara att jag sitter på en Mac o kör Safari och att menyn finns på Explorer. Jag får kolla när jag får tag på en windowsburk....

Jag funderar på att börja pröjsa pengarna men ville se hur "stora" bilderna blir för er premiumbetalare eller om det finns andra uppladdningssidor som också är intressanta.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""DMT""]Skillnaden, vad jag ser nu, mellan premium och gratis är att foton i bildspel är mindre (givetvis) än vad premium-medlemmars är.
. . .
Alltså, sen är jag lite förvirrad för innan helgen är jag säker på att det fanns en meny/tillval för visning av bilderna en o en i albumen. Där var största storleken vid visning inte valbar om man inte var premium-medlem. Nu verkar den menyn försvunnit för mig överhuvudtaget, så jag vet inte.
. . .
[/quote]
Ja, bilderna i bildspelen blir större när man är premiummedlem.

Visning av bildera "en och en"... förklara lite mer, tydligen någonting jag missat helt?! :confused:
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Alltså om du går in i ett album och bara klickar på en bild som du vill kika närmare på. Jag har för mig att i Explorern (nu ligger Pixbox nere) så kan man i uppe i högra hörnet välja storleken på visning av bilden. I gratis varianten är "största" storleken inaktiverad.
Eftersom jag kör Mac och Safari hemma så kanske detta är en funktion som ligger nån annanstans bland menyerna men jag hittar den inte. Men om jag skulle bli prenmium-medlem så kanske det sker per automatik.

Lite knepigt att förklara hoppas du förstår. Ska kolla närmare när Pixbox kommer upp igen.
Bengt_h
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 14:31
Kontakt:

Inlägg av Bengt_h »

Humm jag hittar då ingen inställning för hur stora bilderna ska vara när de visas i varken album eller bildspel. Bara att de blir större i bildspelsläget om man är premium medlem.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Om man vill kunna leka runt med lite egen layoyt, kanske plussa på med egen domän/e-postadress, så kan ju http://www.one.com/sv/ vara ett alternativ med startavgift 12 kr/månad för 3GB.

Det fungerar hyfsat bra, speciellt då jag har "original-galleriet" kvar på min egen PC och kan byta operatör när jag känner för det (och totalt oberörd om ex PixBox skulle konka, blir bara ett kort avbrott om one.com konkar, tills man hittat nytt webhotel) , men deras "inbyggda galleri" är inte mycket att hänga i julgranen, mest ett alternativ fär den/dom som vill hantera sin egen layout själv via tex Jalbum.

/B
international
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 17:08

Inlägg av international »

flickr är ju gratis och bra, annars blir det bättre om man betalar..
picasa tjänsten från google ger 1gb till bilder, annars finns pristabellen här: https://www.google.com/accounts/Purchas ... e?hl=sv_SE

10 GB ($20.00 USD per år)
40 GB ($75.00 USD per år)
150 GB ($250.00 USD per år)
400 GB ($500.00 USD per år)

det fungerar även galant med geotagging, exempel finns här: http://picasaweb.google.com/picasateam/ ... /photo#map

tycker det bara är flickr och picasa som gäller om man vill ha webalbum faktiskt.. apple's mobile me ger 10gig med lite andra funktioner samtidigt iof.. men då bör man köra mac och iphoto :cool:
Skriv svar