Var köper ni kameratillbehör? Tips-tråden

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Söker efter svenska butiker/webbutiker som säljer film från The Impossible Project till gamla Polaroid-kameror. Enligt deras officiella hemsida finns det bara två butiker i Sverige -bägge ligger i Stockholm... finns det fler?

brunosbildverkstad.se

wibergsfoto.se
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Saddam""]Söker efter svenska butiker/webbutiker som säljer film från The Impossible Project till gamla Polaroid-kameror. Enligt deras officiella hemsida finns det bara två butiker i Sverige -bägge ligger i Stockholm... finns det fler?

brunosbildverkstad.se

wibergsfoto.se[/quote]

Vet inte riktigt vad just Impossible project innebär om det inte bara är ett märke men coolstuff.se har både polaroidfilm och kameror om det är nån hjälp.
Länk: http://www.coolstuff.se/search/Polaroid

Kom på: Jag brukar använda mig av amazon för att hitta udda grejjer, kolla på http://www.amazon.co.uk

Det är den engelska versionen som skeppar det mesta från england så man slipper den dyra tullen från utanför EU. De brukar ha bra priser på mkt (alla säljarna skickar inte till Sverige tyvärr), frakt hit kostar ju lite men brukar ligga runt 5-7pund beroende på vikt o storlek förstås. Tar även lite tid så det gäller inte att ha bråttom men jag har alttid fått mina prylar (bortsett från just idag iofs. Fick ettmail om att en cd jag beställde finns att hämta ut på Kastrups flygplats...)
Senast redigerad av 1 DMT, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Begagnatmarknaden rent allmänt är gigantiskt.Nya modeller pumpas ut. Roade mig med att söka på förr och förrförra årets toppmodeller på Blocket ( avancerade kontakter eller kompsktet med utbytbar optik). Ofta är de bildmässigt likvärdiga men saknar kanske Wifi. Priserna är i många fall väldigt låga. 1500-2000 kr verkar räcka rätt långt för en riktigt bra kamera
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""DMT""]Vet inte riktigt vad just Impossible project innebär om det inte bara är ett märke men coolstuff.se har både polaroidfilm och kameror om det är nån hjälp.
Länk: http://www.coolstuff.se/search/Polaroid
. . .
[/quote]
Klickar du på namnet i mitt förra inlägg så får du se vad det handlar om. ;)

Ett tag såg det väldigt mörkt ut för alla Polaroid-entusiaster, år 2008 gick Polaroid ut med att de skulle lägga ner tillverkningen av film till instant-kamerorna. Ett företag köpte då upp maskinerna och hyrde en fabrik där produktionen kunde fortsätta. 2010 kunde man börja tillverka ny film igen!

[ wikipedia - Impossible Project ]

Finns säkert flera mindre butiker i Sverige som säljer film från detta företag, någon som kan tipsa mig om vart jag ska vända mig?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
htiawe
Inlägg: 295
Blev medlem: lör 29 okt 2011, 07:55
Kontakt:

Sv: Var köper ni kameratillbehör? Tips-tråden

Inlägg av htiawe »

Beställde ett objektiv från Fotokungen.se i onsdags, skickades på torsdag och fanns hos mig på fredag. Otroligt snabb service!
Splach
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 27 sep 2011, 16:14

Inlägg av Splach »

Är på jakt efter en ny fot till en gammal blixt.

Den är paj men funkar om jag håller den på plats, vilket jag inte känner för att göra.

Någon som har något bra tips om vart jag kan få tag på en sådan?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""htiawe""]Beställde ett objektiv från Fotokungen.se i onsdags, skickades på torsdag och fanns hos mig på fredag. Otroligt snabb service![/quote]

Fotokungen är bra, har köpt i stort sett alla mina kameror där, men på plats. Känns skönt ha en butik gå till om det skulle vara något strul, men vad det gäller kameror så har de fungerat utan strul. (Canon :D )

Hade problem med ett nytt minneskort en gång, men fick ett nytt efter 5 minuter, då de på plats efter test konstaterade att det var kaputt.

Vad det gäller leveranser med "posten" så är jag imponerad av många firmor, går numera i ett rasande tempo. Beställde vid något tillfälle någon PC/IT-pryl hos Dustin kl.18 en dag, och kl.14 dagen efter kom ett SMS om att jag kunde hämta det på "posten" :eek:

/B
Användarvisningsbild
mindwrench
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 17 jul 2013, 13:48
Kontakt:

Inlägg av mindwrench »

Scandinavian photo, Kameradoktorn, Kaffebrus och även köpt lite smågrejer på Nettonets lagerbutik.

Nån som har handlat tillbehör från t.ex denna?

http://stores.ebay.com/LinkDelight-Photography-Shop/Battery-Grip-Battery-Charger-/_i.html?_fsub=4333570014&_sid=235489574&_trksid=p4634.c0.m322

Man blir ju lite sugen att testa när man ser priserna...
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

[quote=""Saddam""]någon som kan tipsa mig om vart jag ska vända mig?[/quote]

Varför över disk?

T.ex. här: http://stores.ebay.co.uk/greeneggsstorepolaroids
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Varför över disk?

T.ex. här: http://stores.ebay.co.uk/greeneggsstorepolaroids[/quote]
För att jag är lite gammaldags, det är ju alltid trevligare att prata med någon som(kanske) vet någonting om produkten jag vill köpa. Allt finns ju att köpa över internet, det är bara att söka... däremot hittar man inte alla fysiska butiker då alla inte har egen hemsida.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar