Ryggsäckar och väskor?

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

meior
Inlägg: 12
Blev medlem: lör 14 nov 2009, 20:00

Ryggsäckar och väskor?

Inlägg av meior »

Vad använder ni för ryggsäckar/väskor för att bära med er det ni anser nödvändigt?

Själv har jag en Maxpedition Vulture II, en helt underbar ryggbalja som tar mer än den ser ut att göra, och dessutom är täckt i MOLLE/PALS för utbyggnad. =) Fruktansvärt slitstark, bekväm och genomtänkt. Plats för vätskesystem, samt fästning av buttpacks.

Vrider upp nån bild inom en snar framtid, ev. både uppkittad och tom.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Någon form av ryggsäck på 35 liters volym som sväljer det mesta av fotoutrustningen.
Även ett par magväskor vid besök ala tysk gayturist där jag har en del lampor, blixtar batterier etc lättillgängligt. Gillar inte att behöva ta av ryggsäcken under fotografering.
Ett par batteri/lamphållare i bältet också.
Samt den ovärdeliga multitången...
Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

En smidig Hama kameraväska med kamerautrustning, några ficklampor, en extra snusdosa och lite batterier :) Även en liten komradio, perfekt när man tappar bort sina medkumpaner..

Ett par snart uttjänta arbetsbyxor, dock slitstarka och praktiska. Mina UE-skor från LIDL och en helt vanlig munkjacka för att inte väcka misstankar ute på expedition :rolleyes:
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Jag lägger alla grejer löst i bilen, sen tappar jag bort hälften bland skräpet som redan var där. Sen går jag och svär över att kamerabatterierna och ficklampan ligger i bilen. Ska skaffa en plastkasse.
Senast redigerad av 1 mopedhuligan, redigerad totalt 0 gånger.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""mopedhuligan""]Jag lägger alla grejer löst i bilen, sen tappar jag bort hälften bland skräpet som redan var är. Sen går jag och svär över att kamerabatterierna och ficklampan ligger i bilen. Ska skaffa en plastkasse.[/quote]

Så oekologiskt, varför inte en shoppingkasse i tyg? :)
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""bunkrologen""]Så oekologiskt, varför inte en shoppingkasse i tyg? :) [/quote]

Ja just ja, när man ligger långt efter kan man vinna på att hoppa över några steg.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Bild

får jag plats med allt jag behöver i, och fint fäste för magliten på baksidan
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Oftast en 25 l Haglöfs typ bergsklängarmodell (liten och smidig till skillnad från mig själv), en systemkamera, en liten reservkamera, ficklampa, batterier, multiverktyg/kniv, medicin/förband/plåster lite frukt samt en flaska vatten får plats inför turen.

Ska jag ut och traska längre/mer så har jag en lite större rygga som man får plats med en termos och några mackor i också.
Annars sprider jag också ut mig i lilla bilen.
Skriv svar