Söker tips på stationär dator

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

[quote=""Sincro""]Kan inte begripa att det ska vara så svårt att förstå att trådskaparen vill ha en PC. Kan inte heller begripa varför en PC blir gammal fortare än en Mac. Vad jag däremot möjligen kan begripa är att en PC blir omodern fortare, men det måste ju i så fall bero på att de utvecklas i raskare takt. ;) [/quote]

Macägare är lite speciella. :rolleyes: När jag med kamera utanför en industribyggnad kom i samspråk med en fotvandrare och berättade lite om min fototeknik, dröjde det inte länge förrän diskussionen gled iväg och han började komma med konkreta anvisningar om hur jag borde uppgradera min datorutrustning och byta till Mac. Det visade sig att han jobbade i stans macbutik. De har väl svårt att hitta kunder...

En PC borde ha högre andrahandsvärde iom dess i grunden komponentbaserade flexibilitet, till skilllnad mot en Mac, som väl mest är en monolitisk "black box". Om motsatsen ändå skulle gälla(?), beror det nog på att den är design och kult hos trendigt mediafolk mer än den är en kapabel dator, vilket bara vittnar om Steve Jobs legendariska marknadsföringsgenialitet.
Senast redigerad av 1 Aseabarn, redigerad totalt 0 gånger.
Industristofil och fabriksromantiker
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Så många välmenande råd. Tur att jag ändå vet en hel del om datorer annars skulle jag förmodligen vara helt lost efter att ha läst vissa trådsvar.

Jag hade hoppats på några pakettips eller tillfälliga reaerbjudanden. Tydligen var jag inte helt klar på vad jag sökte. Just den h ä r datorn skall inte vara något prestandamonster. Blir en slags familjedator. Jag är ute efter ett hyfsat pris i första hand. Jag är helt säker på att tex Dell datorn ( med ett grafikskortinstopp) skulle klara behoven galant. Ingen kommer att sitta och redigera tunga filer här.

Jag märker mer och mer att min Nokia E75 klarar ganska mycket av mitt datoranvändande ( förutom bildredigering då). Så mitt datorintresse är i dalande
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Jag gillar ju Mac också men måste ge lite cred åt pc. Hemmfamiljedatorn har faktiskt rullat sedan 2004 med XP Pro. Problemen har varit små. Det som stör är alla dessa uppdateringar som kommer titt som tätt. Det må gälla operativsystem eller antiviusprogram. Men funktionsmässigt inga problem
Skriv svar