Lite analogt som en omväxling!

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Lite analogt som en omväxling!

Inlägg av daytripper72 »

Ibland kan det bli lite för skarpt och perfekt...då kanske det kan vara skönt att vila ögonen på lite analogt old school foto...allt från plastkameror till hålkameror samt även en tysk 50-60tals mellanformatare!

http://www.rockhead.se
Senast redigerad av 1 daytripper72, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: broken link
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Mycket fint, man gillar ju det analoga. Har haft ideer om att börja plåta mer film då jag köpt en helt bunt gamla småbildskameror på diverse loppisar men det blir aldrig av tyväär.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""daytripper72""]Ibland kan det bli lite för skarpt och perfekt...då kanske det kan vara skönt att vila ögonen på lite analogt old school foto...allt från plastkameror till hålkameror samt även en tysk 50-60tals mellanformatare!

http://www.rockhead.se[/quote]

Skönt att se, jag blåste av en rull S/W i en Nikon F5 senast idag..
Bra skön känsla i den lådan!
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""bunkrologen""]Skönt att se, jag blåste av en rull S/W i en Nikon F5 senast idag..
Bra skön känsla i den lådan![/quote]

Alltid s/v när jag dokumenterar lite mer intressanta platser. Har aldrig suttit en färgfilm i min kamera.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""albin""]Alltid s/v när jag dokumenterar lite mer intressanta platser. Har aldrig suttit en färgfilm i min kamera.[/quote]

Eftersom att jag normalt använder en färgsensor numera så är bara användandet av film för mig numera en upplevelse..
Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

Har en gammal Yashica TLR mellanformatare liggandes, funderar på att börja varva lite med den bland alla digitala foton. Misstänker dock att det är ganska dyrt att framkalla 120-film, är inte allt för många som säljer rullar till den heller.
Någon som vet hur en sådan presterar, eller rentav kanske fotat med en sån?
Själv har jag aldrig testat den.

Bifogar en bild:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Även jag kan bli sugen ibland. Har en väldigt smidig Pentax MX ( den som delade husstorlek med ME-serien och dessutom är helmekanisk förutom ljusmätningen). Ibland kommer lusten att sätta i en rulle. Fanns det en seriöst digitalbakstycke att köpa skulle jag överväga det. Dagens D-SLR är har blivit groteskt svullna och blytunga monster ( de lite mer avancerade). Personligen skulle jag nog vilja ha betalt för att släpa runt på så mycken massa..... :D
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Skriv svar