Pentax K-x. Någon med erfarenheter?

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

som jag diskuterat med Elagabalus i pm, så är batteriproblemet inte större än man gör det.

väljer man vanliga AA batterier så får man helt enkelt använda litium batterier. dyrare än alkaliska men med mycket mera kraft i sig.

Annars får man köra på uppladdningsbara AA av bättre kvalitet.

Själv har jag en 4pack litiumbatterier i kamera väskan för att ha i fall att så att säga. Har dock aldrig behövt använda dom.

Normalt kör jag på GP 2700 uppladdningsbara.
Och har aldrig haft nått problem med att dom inte räcker till.
Vet även att det finns ännu bättre gp uppladdningsbara än dom jag har, vilket jag funderar på att införskaffa för att ytterligare öka på användningstiden.
Visst dom kostar en del, men knappast mer än vad ett kamera batteri till nån annan kamera kostar.
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Inlägg av nonamegiven »

[quote=""Mr H""]som jag diskuterat med Elagabalus i pm, så är batteriproblemet inte större än man gör det.

.....[/quote]
Uniross rechargeable har fungerat väldigt bra för mig. Har för mig att dom fanns på Cyberphoto.se fast dom verkar ha slutat sålt dom. Annars är väl Varta, Gp eller vilket annat märke som helst bra. När det gäller batterier så antar jag att det nästan gäller att köpa dyrast för att få bäst.
Användarvisningsbild
Mr H
Inlägg: 397
Blev medlem: tis 27 okt 2009, 22:04

Inlägg av Mr H »

Jo lite så är det ju, menar bara att köper man bara bra batterier så är det egentligen inga problem med att det är AA batterier i kameran :)
Användarvisningsbild
nonamegiven
Inlägg: 492
Blev medlem: ons 19 maj 2010, 18:04

Sv: Pentax K-x. Någon med erfarenheter?

Inlägg av nonamegiven »

+1!

Där satt den, kanske det viktigaste som sagts i tråden!
Skriv svar