Omvandla filmer till bästa tänkbara format

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

[quote=""Elagabalus""]Man skall kanske inte dra den här tråden alltför långt men förstår ni vad Panasonic support menar? Jag tycker att kvaliten ser bra ut men enligt detta svar får jag inte ut allt som kameran ger. Är det så? När jag ser mina omvandlade filer står det 720. Ingen viktig fråga - bara nyfiken

"Hej Denna kamera spelar in i Moving JPG alltså ett quicktimeformat och oss veterligen så finns det ingen DVD eller Blueray som kan avspela det formatet. Om du konverterar det till Mpeg2 så är det ett normalt videoformat och det kan man inte ställa in på över dom 540p då den inte klarar en högre upplösning. För att konvertera till 720p (AVCHD light) så finns vad vi vet inte några program som klarar det men det får du kontakta Apple om då det är deras filformat."[/quote]

Vad har du för kamera och vad har den för specifikationer?
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

[quote=""Elagabalus""]Jag testade snabbt att lägga en MP4 fil h.264 på en cd och körde i min Sony Blu ray S-370. Fungerade ej.

Det är så billigt med USB minnen idag att mina ganska få filmer får plats på ett par stycken utan vidare. Men vad är det som gör att filmen visas via USB minnet? Är det TV:n som kodar filmen?

" Ännu mer förvirrad"[/quote]

Ofta är det väl dvdn eller blurayspelaren med usb porten som kodar upp materialet, vissa nyare tv aparater kodar nog även upp vissa signaler.

Man kan ju även använda en mediaspelare till tvn eller dvdn, där pluggar du in ditt usb eller signal från datorn och så kodar den upp signalerna och skickar till tvn. http://www.kjell.com/content/templates/ ... ,136000000
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Avery""]Vad har du för kamera och vad har den för specifikationer?[/quote]

Inget märkvärdigt. En point and shoot kamera. En Panasonic FX35. Tror även efterträdarna FX37, Fx40 mfl har samma videoförmåga. Först nu med en Fx700 som man kan välja AVCHD light som komplement ( HDMI utgång). Undrar om inte min Nikon P5100 filmar i samma format som FX35 också? Tror inte att det är så udda i alla fal
Skriv svar