Perfekt UE bil.

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Sv: Perfekt UE bil.

Inlägg av Norrhyttan »

Varför pajar ni stackarns säljtråd med en massa snack om vad ni har, eller vad ni vill ha för bilar?
Är det inte bättre att starta en egen tråd om ert bilrunkande?
Det verkar dessutom sanktionerat och påhejat från moderatorled också.

Skulle jag försöka sälja något här så skulle jag bli förbannad om alla kom med inlägg som "nej, den här grejen är mycket bättre än den grejen du försöker sälja".
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Norrhyttan""]Det verkar dessutom sanktionerat och påhejat från moderatorled också.
[/quote]

Vi moderatorer håller främst koll på att diskussioner håller sig inom Forumets hederskod (regler) Trådurspårningar sker mest hela tiden, men trådurspårning/diskussioner som denna är inget som bryter mot någon regel.

Hade det stått "Bil säljes" så hade det antagligen inte skett någon större diskussion, men att skriva "Perfekt UE-bil säljes" öppnar upp för diskussion/åsikter, då alla antagligen har en åsikt om vad en "Perfekt UE-bil" kan tänkas vara.

Jämförelse: Skulle jag skriva "Digital systemkamera säljes" så skulle det nog enbart komma frågor/diskussioner om kameran i fråga. Skulle jag skriva "Perfekt UE-kamera säljes", då skulle det omgående bli en trådurspårning.... :D

benkar /Moderator
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

http://www.youtube.com/watch?v=IobjaXr4 ... ed#t=0m18s

Säger väl det mesta om vilken bil som är den bästa ue-bilen.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Mirage""]http://www.youtube.com/watch?v=IobjaXr4 ... ed#t=0m18s

Säger väl det mesta om vilken bil som är den bästa ue-bilen.[/quote]

Gamla bilar :( 60-talet? Så ute... :rolleyes:

Jag har just beställt en Renault Twingo, mest beroende på att det, enligt säljaren, ingår i köpet att man minst en gång får köra sin nya Twingo i en avloppstunnel under Belfast, precis som Top Gear.

http://www.youtube.com/watch?v=1V3xdsVkVOU

Men, funderar nu, i efterhand, om jag verkligen skulle ha litat på säljsnacket, är jag toklurad? :confused:

/B
Användarvisningsbild
Jaeger
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 11 feb 2011, 20:37

Inlägg av Jaeger »

En Toyota Hilux skulle nog duga:

Bild
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Norrhyttan""]Varför pajar ni stackarns säljtråd med en massa snack om vad ni har, eller vad ni vill ha för bilar?
Är det inte bättre att starta en egen tråd om ert bilrunkande?
Det verkar dessutom sanktionerat och påhejat från moderatorled också.

Skulle jag försöka sälja något här så skulle jag bli förbannad om alla kom med inlägg som "nej, den här grejen är mycket bättre än den grejen du försöker sälja".[/quote]

Ta nu ett andetag en liten stund, jag började skriva i tråden eftersom jag aldrig uppfattade att det var just en säljtråd utan fick intrycket av att det var en tråd om just - den perfekta UE bilen och inget annat.

Om det misstaget gjordes på grund av bristfällig uppmärksamhet eller otydlig rubriksättning samt innehåll låter jag vara osagt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""Grishnac""]Ta nu ett andetag en liten stund, jag började skriva i tråden eftersom jag aldrig uppfattade att det var just en säljtråd utan fick intrycket av att det var en tråd om just - den perfekta UE bilen och inget annat.[/quote]Forumdelen heter väl "Köp/Sälj"?
En debatt om vilken UE-bil som är bäst torde väl placeras i annan forumdel? Om du trodde att den hamnat fel så borde du väl, som moderator, flyttat tråden till rätt del?

Nä, fortsätt att pladdra sönder säljtråden ni, jag önskar bara Jeepetorp lycka till med försäljningen samtidigt som jag tar till mig av lärdomen att aldrig annonsera ut något här.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Norrhyttan""]Forumdelen heter väl "Köp/Sälj"?
En debatt om vilken UE-bil som är bäst torde väl placeras i annan forumdel? Om du trodde att den hamnat fel så borde du väl, som moderator, flyttat tråden till rätt del?

Nä, fortsätt att pladdra sönder säljtråden ni, jag önskar bara Jeepetorp lycka till med försäljningen samtidigt som jag tar till mig av lärdomen att aldrig annonsera ut något här.[/quote]


Nu tycker jag att du överreagerar lite grann, jag var aldrig inne i köp/sälj avdelningen och öppnade tråden utan klickade helt enkelt på "nya inlägg" som vanligt och uppmärksammade därför inte vilken avdelning som tråden var skapad i - ett ganska enkelt men beklagligt misstag.

EDIT//

Sådär, ordningen återställd - Jeepetorp har fått en egen annons på köp/sälj utan inblandning där det nu förhoppningsvis framgår att det är en annons och inte en diskussion samtidigt som denna diskussion kan fortsätta på sitt eget håll.

All nöjda och glada.
Senast redigerad av 1 Grishnac, redigerad totalt 0 gånger.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Norrhyttan""]Varför pajar ni stackarns säljtråd med en massa snack om vad ni har, eller vad ni vill ha för bilar?[/quote]
Jag håller delvis med dig. Jag svarade innan jag såg att den låg i köp sälj... Jag, som många andra antar jag, loggar in och klickar på "nya inlägg" och kanske inte kollar exakt vilken forumdel inlägget ligger i... Jag märkte inte att det var en sälj annons förräns flera dagar efteråt. Så detta är det första inlägget som jag egentligen borde kollat vilken forumdel den låg i...

Så om TS har stört sig på detta ber jag om ursäkt, men samtidigt håller jag med Benkar. Skriver man att något är perfekt för något ändamål, och ingenting annat i inlägget, så har man öppnat för en diskussion.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Grishnac""]
Sådär, ordningen återställd - Jeepetorp har fått en egen annons på köp/sälj utan inblandning där det nu förhoppningsvis framgår att det är en annons och inte en diskussion samtidigt som denna diskussion kan fortsätta på sitt eget håll.
[/quote]

För att undvika att missförståndet uppstår igen, så ändrade jag rubriken på Säljinlägget till: Bil säljes (Jeep Cherokee "Liberty" Sport CRD -05)

http://28dagarsenare.se/showthread.php?t=3811

/B
Skriv svar