var hitta minneskort "Memory stick Pro"

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

Borde vara dessa minnena du söker? Ganska ovanligt nuförtiden, om du nu har en Kjell o co butik närma så fråga dem så hjälper dem dig fixa lämpligt minne..
länk

och kamera diskutionen...
Har en Olmpus fe 100 som e en 2005 års modell med 4 mpix, den tar faktiskt fina bilder... använt i många år men visst liten lågupplöst display och batteriätare nåt så in i h-e ja va sägs om 10-15 bilder med blixt sen stänger den sig?

Annat e det med Samsung wb2000 i kombination med stativ utomhus ger riktigt bra bilder i M läge.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Vilket klipp du gjorde. 1200 sek för en riktigt kompetent kompakt. Försökte själv få tag i ett ex men tog slut direkt hos Fotokungen. Enda som retar mig är det är så krångligt att ändra EV +- ( ljusare/mörkare bild). Svår menymiss
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""Elagabalus""]Vilket klipp du gjorde. 1200 sek för en riktigt kompetent kompakt. Försökte själv få tag i ett ex men tog slut direkt hos Fotokungen. Enda som retar mig är det är så krångligt att ändra EV +- ( ljusare/mörkare bild). Svår menymiss[/quote]

Nja så svårt tycker ja inte den e att komma åt men de beror på vem man frågar ;) bara trycka Fn (nere till höger) sen scrolla några steg, framme. Dock aldrig använt funktionen men går alltid förbi den i menyn när ändrar de andra... men än så länge har den levererat :D

Jo dem förvann typ veckan efter jag köpte den med på netonnet... gick snabbt å då va där ändå en hel del i lager :eek:
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

"bara trycka Fn (nere till höger) sen scrolla några steg, framme" :)

Du hör själv.....
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""Elagabalus""]"bara trycka Fn (nere till höger) sen scrolla några steg, framme" :)

Du hör själv.....[/quote]

Jo men sen på andra sidan har dem ISO som snabb knapp ;)
Men men eftersom EV verkar vara en funktion som ska vara på snabbknapp så e de kanske nåt man borde börja använda? :D
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Använder man JPEG skulle jag säga att EV + - är kanske den mest använda funktionen? Ofta man behöver ljusa upp eller mörka ner en bild (tycker jag i alla fall). Därför konstigt att man gömt funktionen nere i menyerna
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

[quote=""Elagabalus""]Använder man JPEG skulle jag säga att EV + - är kanske den mest använda funktionen? Ofta man behöver ljusa upp eller mörka ner en bild (tycker jag i alla fall). Därför konstigt att man gömt funktionen nere i menyerna[/quote]

Mjo kanske ska experimentera med den lite mer :) Sen har dem lagt fotoifinformation på snabbknapp ja ne kanske lite skumt upplägg men iallfall ska väl vara tacksam dem inte lagt EV allt för långt ner i menyerna då ;)
Skriv svar