LOMO LCA, det analoga alternativet

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
vekst
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 10 dec 2008, 23:00

Inlägg av vekst »

Har funderat på att köpa en Lomo kamera några gånger? Är det värt det? Vad för Lomo kamera ska man ha?
Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Inlägg av fransosen »

[quote=""vekst""]Har funderat på att köpa en Lomo kamera några gånger? Är det värt det? Vad för Lomo kamera ska man ha?[/quote]

"An over-priced piece of plastic"
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

För den plastkameraintresserade kan jag nämna att jag nu slängt upp en hög skumma dubbelexponeringar från jordberga sockerbruk på rosa kattens sida.

http://rosakatten.ickeliv.se/
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""riddar m""]För den plastkameraintresserade kan jag nämna att jag nu slängt upp en hög skumma dubbelexponeringar från jordberga sockerbruk på rosa kattens sida.

http://rosakatten.ickeliv.se/[/quote]

Stiligt, kan inte annat än gilla det. Fast det finns något konservativt inom mig som försöker hålla mig tillbaka, den inre konflikten är total..
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""kristofer""]Stiligt, kan inte annat än gilla det. Fast det finns något konservativt inom mig som försöker hålla mig tillbaka, den inre konflikten är total..[/quote]

Haha, vad vill den konservativa sidan? Jag tycker ju det är rätt konservativt (och rätt charmigt) att fotografera med film i dessa digitala tider...
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""riddar m""]Haha, vad vill den konservativa sidan? Jag tycker ju det är rätt konservativt (och rätt charmigt) att fotografera med film i dessa digitala tider...[/quote]

Den är som ett mindre bra samvete som försöker få mig att tro att en riktigt bra bild endast får vara en enkel bild i färg.. lite mer som tekniskt perfekt. Sinnesrubbat så klart för exprimenterandet i sig är ju en stor del av den fotografiska konsten. Kanske ska slå på dubbelexponeringen i kameran nästa gång. ;)
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Skriv svar