WB2000. fläck i bild? Vad göra?

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

Fick svar av Samsung.. dem kunde lika bra struntat i svara för dem tillförde inget, hon hade svårt med "generell fråga" men men får överväga lämna in den.. även om ej är sugen då förmodligen får tillbaka någon annan och det är ju inte säkert det är vad jag vill ha... det är visserligen en kompakt men den har massa manuella inställningar, dem kan ju skicka i princip vad som helst..
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""svenne1985""]Fick svar av Samsung.. dem kunde lika bra struntat i svara för dem tillförde inget, hon hade svårt med "generell fråga" men men får överväga lämna in den.. även om ej är sugen då förmodligen får tillbaka någon annan och det är ju inte säkert det är vad jag vill ha... det är visserligen en kompakt men den har massa manuella inställningar, dem kan ju skicka i princip vad som helst..[/quote]

Stå på dig! Lämnar de 2 års garanti för man stå för det. Varför skulle de skicka en helt annan för? Nu har Samsung några rätt fina man kan tänka sig iofs men glöm inte att din kostade runt 3' när den kom. Ljusstark optik och Raw skall även den nya ha om det blir utbyte.

Säg inget damm om på sensor. Inte din uppgift att vara felsökare. Säg bara att det är en fläck som irriterar fast frontlinsen är helt ren och klar. De känner säkert till problemet. Men modellen är nedlagd och det kan tänkas att det blir billigare att byta ut
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

Ja nåt sämre kommer jag ej acceptera iallfall, speciellt inte något med bara AUTO läge... :eek:
kameran är helt i nyskick inga synliga repor eller någonting.. synd det blev såhär..

Bilderna dög till crestock iallfall så ja :) = gillar alla olika inställningar, gör en jävla massa!
Senast redigerad av 2 svenne1985, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: la till text..
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""svenne1985""]Ja nåt sämre kommer jag ej acceptera iallfall, speciellt inte något med bara AUTO läge... :eek:
kameran är helt i nyskick inga synliga repor eller någonting.. synd det blev såhär..

Bilderna dög till crestock iallfall så ja :) = gillar alla olika inställningar, gör en jävla massa![/quote]

Fina bilder! Att det blir fläckar på bilderna borde vara ett ansenligt fel på en kompakt ( på systemkamera en dussinhändelse där man själv får åtgärda)

Men watch out. Många Samsung har manuella lägen osv men är ändå lite åt leksakshållet. Klart du skall kräva något likvärdigt men man tycker ju att den borde kunna öppnas på verkstad
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

Tack!

Ja vi får se vad dem gör... men inbyte ja är det känt fel möjligt dem gör det.. ajja får se. bara det inte blir "hittade inga fel" var god betala 600:-
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

intressant... noterar att om zoomar så blir det större / tydligare .. så antingen något jag inte får bort på utsidan eller så har jag damm på insidan av linsen ?
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Tror jag läst på nikonforum att om frontlinsen är repad så syns det ändå inte i normalfallet. Felet ligger säkert inne i kameran
Senast redigerad av 1 Elagabalus, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: La till det viktiga "inte"
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

När du zoomar med kameran ökar sannolikt bländar-värdet vilket gör att tex damm på sensor blir mer framträdande/tydligt i bilden.
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

ja f värdet blir högre, om det var det du menar.

ska på samsung igen och höra, om kan skicka den direkt till dem ist för via åf.
svenne1985
Inlägg: 170
Blev medlem: tor 12 aug 2010, 03:44

Inlägg av svenne1985 »

Såja, har skickat ett nytt mail... får väl se om dem läser denna gången då :)
Skriv svar