Nikon D40

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

Det är nog rätt lungt :p jag är i alla fall nöjd med den kanske inte den mest avancerade kamereran men har man inte råd med något mer så duger den fint och bra :)
Arga gubben
Inlägg: 9
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 17:07

Inlägg av Arga gubben »

Avancerad kamera ger inte bra bilder per automatik.

Vad som bör finnas är möjligheter till manuella inställningar plus ett någorlunda bra objektiv.

Sedan är det upp till fotografen!
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Arga gubben""]Avancerad kamera ger inte bra bilder per automatik.

Vad som bör finnas är möjligheter till manuella inställningar plus ett någorlunda bra objektiv.

Sedan är det upp till fotografen![/quote]

Stämmer det du säger, att mycket är upp till fotografen.

Men.... går inte att komma ifrån att mer avancerade och nyare kameror, bl.a i segmentet "Digital Systemkamera" har ett betydligt bättre dynamiskt omfång, och även betydligt mindre "brus" när man fotograferar i dåligt ljus eller med hög ISO, än vad äldre "Digitala Systemkameror" och många kompaktkameror har.

Sedan infinner sig den ständiga frågan, är "UE" en fotogrej, eller helt enkelt att besöka ruiner och njuta av det.

/B
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Inlägg av choctaw »

Själv sitter jag med en Nikon D50 och är väldigt nöjd med det! Har dock funderingar på att byta upp mig till en D300. Kan säga att jag är väldigt nöjd med min D50 trots att den har ett par år på nacken. Den är min ständiga följeslagare på mina UE-turer.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Citat:
Ursprungligen postat av LowAndSlow
Canonhedning!

[quote=""Grishnac""]Det är ju det enda rätta!! ;) [/quote]

"Religionskrig" Canon vs Nikon (och mystiska sidospår som Sony, Pentax mfl) är ungefär samma sak/religionskrig som Japanhoj vs Ducati vs HD och även Israel vs Palestina, slutar bara med elände :mad:

Man ska ha ett öppet sinne, dvs vara sin gud trogen utifrån den erfarenhet man fått från sin gud.

Mitt sinne är alltid öppet, men mina Canonkameror har alltid varit mig trogen, fungerat efter tokdammiga miljöer, fungerat efter slag i backen och trappor, och även fungerat efter klättring genom vattenfall.

Utifrån det, ja, vad ska man säga, Canon är nog den enda rätta religionen om man tänker efter! :p

/B
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""benkar""]Citat:
Ursprungligen postat av LowAndSlow
Canonhedning!



"Religionskrig" Canon vs Nikon (och mystiska sidospår som Sony, Pentax mfl) är ungefär samma sak/religionskrig som Japanhoj vs Ducati vs HD och även Israel vs Palestina, slutar bara med elände :mad:

Man ska ha ett öppet sinne, dvs vara sin gud trogen utifrån den erfarenhet man fått från sin gud.

Mitt sinne är alltid öppet, men mina Canonkameror har alltid varit mig trogen, fungerat efter tokdammiga miljöer, fungerat efter slag i backen och trappor, och även fungerat efter klättring genom vattenfall.

Utifrån det, ja, vad ska man säga, Canon är nog den enda rätta religionen om man tänker efter! :p

/B[/quote]


Självklart är det ju så!! Nikon är ju motsvarigheten till kristendomen - manipulerande överhet som lever på ett gammalt rykte. ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

:P därom tvista de lärde *skratt*
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Countrylass""] :P därom tvista de lärde *skratt*[/quote]

Nej då, de lärde har redan gått över till Canon :D
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

[quote=""Grishnac""]Nej då, de lärde har redan gått över till Canon :D [/quote]

Våga inte börja det här kriget.. :)
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

Den här diskussionen är ju bara helt otroligt tröttsam... :(
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Skriv svar