Nikon D40

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

[quote=""riddar m""]Den här diskussionen är ju bara helt otroligt tröttsam... :( [/quote]

håller med till fullo.
snacka om att gå ifrån topic. bravo.
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

säger du det :p jag som bara undrade om det var någon mer som hade en Nikon d40 ?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Countrylass""]säger du det :p jag som bara undrade om det var någon mer som hade en Nikon d40 ?[/quote]

Om man slänger ur sig en minst sagt väldigt "intetsägande fråga" på ett diskussionsforum som är:

-"Jag har en ganska enkel systemkamera som jag brukar fota med, en Nikon D40 med två objektiv, ett vanligt standard på 18-55 mm också ett teleobjektiv 55-200mm men jag funderar på att skaffa ett 70-300 mm också. "

Dvs kanske (?) en fråga om någon har en likadan kamera som man själv har? (måste säga att jag ännu inte förstod/förstått det ursprungliga inläggets egentliga syfte, såg ingen FRÅGA, därmed inget att diskutera?) , utan någon som helst specifik följdfråga, kanske "för och nackdelar?" ,så får man nog räkna med att det INTE kommer 15 svar som säger -"Jag har en likadan kamera!", utan att diskussionen kommer spåra ur ganska så omgående.

Otydlig fråga ger otydliga/röriga svar, så är det.... :p

/B
Senast redigerad av 4 benkar, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Editerat syftningsfel
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

Jag tyckte min fråga var ganska tydlig jag :P
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Countrylass""]Jag har en ganska enkel systemkamera som jag brukar fota med, en Nikon D40 med två objektiv, ett vanligt standard på 18-55 mm också ett teleobjektiv 55-200mm men jag funderar på att skaffa ett 70-300 mm också.[/quote]

Försöker seriösa till tråden genom att fråga om det är någon speciell anledning till ännu en telezoom? komplettera med något vidvinkligt kanske vore mer ue-anpassat?

(anl till frågan är inte att vara näsvis utan egna funderingar kring nästa köp :p )
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

Vad tycker ni ska jag köpa ett till telezoom till den och isåfall så undrar jag om någon av er har ett från Tamaron och kan tala om för mig hur ett sådant är att hantera?
Användarvisningsbild
choctaw
Inlägg: 234
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 14:54
Kontakt:

Inlägg av choctaw »

[quote=""Countrylass""]Vad tycker ni ska jag köpa ett till telezoom till den och isåfall så undrar jag om någon av er har ett från Tamaron och kan tala om för mig hur ett sådant är att hantera?[/quote]

Jag hade nog som k4r4t3k4n4k4s säger köpt ett vidvikel-objektiv av något slag. Du har ju redan 55-200 och det kommer man ganska långt med. Sigmas 10-20 har jag införskaffat och det funkar bra till UE. Men annars har jag hört gott om Tamrons objektiv. Har själv ett budgetzoom, Sigmas 70-300 som har funkat klockrent för mina behov.
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

Okej får se då vad jag ska satsa på fotar ju inte bara gamla hus :P så jag tror nog det blir ett tele ändå för det har jag mer nytta av när jag försöker fota djur i naturen *skratt* :cool:
Angående Sigma så köpte jag ett sådant innan jag köpte orginal telet till Nikon, de sa att det skulle funka men det visade sig att det var för kameror med inbyggd motor och det har ju inte d40n så jag fick lämna tillbaka det.
Countrylass
Inlägg: 45
Blev medlem: mån 29 dec 2008, 12:18
Kontakt:

Inlägg av Countrylass »

Nu har jag fått tag i ett till orginal telezoom för Nikon :) 70-300 emd bildstabilisering. Det ska bli så spännande när det väl kommer, kan knappt vänta med att få ge mig ut och prova. :)
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""benkar""]Sedan infinner sig den ständiga frågan, är "UE" en fotogrej, eller helt enkelt att besöka ruiner och njuta av det.

/B[/quote]
Just foto är ett av de intressen som är mest lämplig att kombinera med ett eller flera andra intressen t.ex. UE, natur, motorsport etc. Faktum är att om man "bara" har fotointresset så är ju frågan vad man ska fota för något? Risken då är att man planlöst irrar omkring och inte vet vad fan man ska plåta. :)
Skriv svar