Nån som använder Digipod 2841P Stativ?

Vad använder ni för kameror, stativ etc?

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

BwR
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 23:46

Nån som använder Digipod 2841P Stativ?

Inlägg av BwR »

Tjena, börjar bli dags att införskaffa sej ett stativ nu. Kikat runt lite granna å plånboken är för tillfället väldigt tom :(

Hittade dock Digipod 2841P

Bild
Höjd hopfälld: 57cm
Maxhöjd: 169cm
Maxhöjd med pelare nerdragen: 142cm
Minimumhöjd: 52cm
Vikt: 1,45 kg
Max belastning: 4kg
Medföljande tillbehör: Kulled (BH 08) med snabbplatta, väska
Övrigt: Huvud utbytbart

Någon som har erfarenhet eller nått att säga om det? priset på 800 kr är juh inte farligt å det verkar juh gå att lasta lite på det också. Frågan är bara om det är stabilt. Kommer att foto med fjärr eller självutlösare så jag ska inte trycka på kameran vid fototillfället hade jag tänkt.

Kameran som kommer sitta på är en Nikon D70S med kit objektiv, men planer på ett 18-200 som ev kommer inhandlas, å vem vet vad som köps fram i tiden :)

Mvh Robert
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Jag hade ett i några månader, men teleskopbenen började gå trögt. Tänkte att det blir bättre efter lite användning, men tvärtom. Tillslut gick det inte få ihop ena benet, trots att jag försökt smörja upp dem.

Synd, för i övrigt var det bra, men jag bytte upp mig till ett Manfrotto.
BwR
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 23:46

Inlägg av BwR »

[quote=""albin""]Jag hade ett i några månader, men teleskopbenen började gå trögt. Tänkte att det blir bättre efter lite användning, men tvärtom. Tillslut gick det inte få ihop ena benet, trots att jag försökt smörja upp dem.

Synd, för i övrigt var det bra, men jag bytte upp mig till ett Manfrotto.[/quote]

Det där lät inte som någon höjdare direkt :( Provade du att skruva i sär å kika något elelr hamnade det på tippen? Tänkte om det kanske hade fått sej en törn eller något så det blev böjt?

Haru nått speciellt stativ du kan tipsa om? Kan ingenting om sånt där :)

MVh Robert
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

[quote=""BwR""]Det där lät inte som någon höjdare direkt :( Provade du att skruva i sär å kika något elelr hamnade det på tippen? Tänkte om det kanske hade fått sej en törn eller något så det blev böjt?

Haru nått speciellt stativ du kan tipsa om? Kan ingenting om sånt där :)

MVh Robert[/quote]

Jag bytte in det mot ett Manfrotto, som efter lite nedprutning landade på 1700 kr. Är rätt dålig på sånt här, men man kan nog konstatera att man får vad man betalar för.

Jag märkte att benen gick trögt redan på demo-exet i affären, men tänkte som sagt att det nog skulle bli bättre. Man kunde se på benen att de skrapade i låsningarna, men långa repor som följd. Så mitt tipps är att du undersöker det ex du tänkt köpa. Fäll ut benen och känn så de löper lätt. Då bör det ju funka. Om inte, så var det allafall inga problem för mig att byta det efter 3 mån.

Förresten. Ser att du kommer från Härnösand. Läser på distans därifrån och ska upp om några veckor. Ser gärna ett PM om du har något besöksmål du vill dela med dig av...
Senast redigerad av 1 albin, redigerad totalt 0 gånger.
BwR
Inlägg: 24
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 23:46

Inlägg av BwR »

[quote=""albin""]Jag bytte in det mot ett Manfrotto, som efter lite nedprutning landade på 1700 kr. Är rätt dålig på sånt här, men man kan nog konstatera att man får vad man betalar för.

Jag märkte att benen gick trögt redan på demo-exet i affären, men tänkte som sagt att det nog skulle bli bättre. Man kunde se på benen att de skrapade i låsningarna, men långa repor som följd. Så mitt tipps är att du undersöker det ex du tänkt köpa. Fäll ut benen och känn så de löper lätt. Då bör det ju funka. Om inte, så var det allafall inga problem för mig att byta det efter 3 mån.

Förresten. Ser att du kommer från Härnösand. Läser på distans därifrån och ska upp om några veckor. Ser gärna ett PM om du har något besöksmål du vill dela med dig av...[/quote]

Hej, okej det va inge bra det där, men jag tycker man ska få ut ett nytt på garantin om det börjar trilskas? Va det hos cyberphoto du handlade? Jag ska nog ringa och prata med dom å se hur det fungerar med garanti och reklamation :) Jag bor juh så jädrans långt ifrån med, så jag har ingen möjlighet att undersöka :(

Du har PM
Skriv svar