UE hundar (Rottweilertikar)

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

UE hundar (Rottweilertikar)

Inlägg av Reverend Raw »

UE hundar uppfödda för att nosa fram öde byggnader och rostig bilplåt.

Smaka på ordet. Det borde ju vara nånting alla seriösa UE fans har med på sina expeditioner. Seriöst så har jag 4 Rottweilertikar som är leveransklara i pingst. Föräldrarna har perfekt skelett, psyke och är sociala. Föräldrarna som kan träffas på plats är helt utan släktband så det finns ingen risk för inavelsskador. Dom är vana med barn och katter och kommer att bli fantastiska familje medlemar.

5000 kronor chipmärkta och vaccinerade kostar underverken och det är bara en bråkdel av vad dom kosstat att föda upp med veterinärbesök och hundmat.

I en perfekt värld hade jag haft tid och utrymme att behålla hela kullen men verkligheten körde om.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

[quote=""CB Milton""]Rottis är riktigt granna hundar och jag kan tänka mig en vovve men det spricker på:
1: Ekonomi
2. Jag kommer inte vara arbetslös hela livet. Tiden kommer inte att räcka till om, när och var jag får jobb.
3. Sambon har pälsdjursallergi
4. Det är djurplågeri att ha en så stor hund i en tvåa på 58kvm
5. Ingen tidigare erfarenhet av uppfostran av hundar, bara katter.[/quote]



Jag har uppfostrat båda föräldrarna till mina valpar som bägge var misshandlade och oälskade hundar jag räddade och jag har aldrig varit med om en mer lätthanterlig ras. Det känns riktigt att dom älskar sin matte och husse. Det är en ras som skapa extremt lojala band till sina ägare.

Här är några filmklipp!

Födsel
4 dagar gamla!
Första gången dom öppnade ögonen!
Första fasta måltiden!
Första mötet med Sid!
Stanley (valpen vi ska behålla) 5 veckor gammal!
Eddie (valpen som bassisten i mitt band ska ha)
Användarvisningsbild
Kvaveberusad
Inlägg: 152
Blev medlem: sön 05 apr 2009, 15:10

Inlägg av Kvaveberusad »

Blir sugen, har tidigare haft en Bernersennen. Hon blev 14år och jag har precis återhämtat mig. Kanske dax o skaffa en ny UEvän :D

Har ju en perfekt miljö för en lite större hund
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda
Användarvisningsbild
NoLifeLost
Inlägg: 82
Blev medlem: ons 18 feb 2009, 23:01

Inlägg av NoLifeLost »

Attans att kvoten är fylld..
Nyblivenfotograf
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 14 jun 2009, 07:22

Inlägg av Nyblivenfotograf »

härlig bil plåtjonny



[quote=""Reverend Raw""]Jag har uppfostrat båda föräldrarna till mina valpar som bägge var misshandlade och oälskade hundar jag räddade och jag har aldrig varit med om en mer lätthanterlig ras. Det känns riktigt att dom älskar sin matte och husse. Det är en ras som skapa extremt lojala band till sina ägare.

Här är några filmklipp!

Födsel
4 dagar gamla!
Första gången dom öppnade ögonen!
Första fasta måltiden!
Första mötet med Sid!
Stanley (valpen vi ska behålla) 5 veckor gammal!
Eddie (valpen som bassisten i mitt band ska ha)[/quote]
Användarvisningsbild
danne
Inlägg: 102
Blev medlem: sön 21 sep 2008, 09:44

Inlägg av danne »

[quote=""Reverend Raw""]UE hundar uppfödda för att nosa fram öde byggnader och rostig bilplåt.

Smaka på ordet. Det borde ju vara nånting alla seriösa UE fans har med på sina expeditioner. Seriöst så har jag 4 Rottweilertikar som är leveransklara i pingst. Föräldrarna har perfekt skelett, psyke och är sociala. Föräldrarna som kan träffas på plats är helt utan släktband så det finns ingen risk för inavelsskador. Dom är vana med barn och katter och kommer att bli fantastiska familje medlemar.

5000 kronor chipmärkta och vaccinerade kostar underverken och det är bara en bråkdel av vad dom kosstat att föda upp med veterinärbesök och hundmat.

I en perfekt värld hade jag haft tid och utrymme att behålla hela kullen men verkligheten körde om.[/quote]

hoppas verkligen du hittar SERIÖSA köpare för det här är en aktiv hund att arbeta med, ingen valp som bara är söt i ett par månader.

har själv en blandis: råttis o amstaff... otroligt charmig och aktiv! tycker bara så synd om hur dessa "kamphundar" behandlas av idioter som inte klarar av och respekterar djur, NACKSKOTT på dom - tack!
***
Jag gillar UE - gör du? :rolleyes:
Skriv svar