Elinchrom Trådlöst Blixtpaket

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Elinchrom Trådlöst Blixtpaket

Inlägg av rjd2 »

Köpte för ett tag sen ett trådlöst blixtsynk paket från elinchrom, trodde jag skulle ha nytta av det men jag har insett att jag nästan aldrig plåtar med blixt. Tror jag använt sändarna en gång totalt. Kul grej med räckvidd på 150 meter utomhus och 30 inomhus. Byter gärna mot nåt fotorelaterat (nån som sitter på en nikon orginal fjärrutlösare??). Paketet kostar 1600 hos aifo.

.......

Ett set bestående av sändare och mottagare kompatibel med Elinchrom och med de flesta andra blixtfabrikat. Receivern ansluts till blixtens synkingång samt hängs på blixten med en bifogad rem. Levereras med Elinchrom standard synkkabel och med 3.5 mm kabel för standard synkanslutning samt adapter till 6,3 mm anslutning. Ett internt, uppladdningsbart, batteri i blixtmodulen klarar ca 30 timmars drift. För att maximera batteriets livslängd stänger modulen av sig själv efter 4 timmar. Laddaren kan vara ansluten under drift. En LED lampa visar när modulen är uppladdad.
- Inkluderar nätadapter som laddar modulen på ca 3 timmar.
- Led lampa som visar när laddning och funktioner.
- När enheten används med Skyport Software känns den här enheten igen som en blixtaggregat
och accepterar både blixtsynkronisering och fördröjning av blixt - tex när man använder sig av sekvens blixtar.
- Alla andra funktioner och prestanda är lika Skyport transmitter


Bild
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

paketet är oanvänt i stort sett, har även köpt till synk kabel för nikon blixt kostade 300. Hade tänkt mej 1000 för hela rasket....
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Vilka kameror fungerar den på?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

skall funka på i stort sett alla kameror med ttl system..... canon och nikon mfl
Skriv svar