Ficklampor säljes. Prova lampan innan köp.

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Caroso
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 09 aug 2009, 03:09

Ficklampor säljes

Inlägg av Caroso »

Alla lampor är sålda
Senast redigerad av 19 Caroso, redigerad totalt 0 gång.
Caroso
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 09 aug 2009, 03:09

Inlägg av Caroso »

Har skickat ut ficklampan till första personen på listan.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Ficklampor säljes. Prova lampan innan köp.

Inlägg av FRH »

Jag har mottagit lampan. Ska testa denoch jämföra med min Fenix TK11 under kvällen och imorgon, sedan återkommer jag.
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Kul idé :D

Köper alltid lampor från Dealextreme och nu börjar det bli dags att skaffa en ny... Tycker det är skitsmidigt att beställa därifrån...

Känner inte att jag har tid att testa några lampor nu, men har en sån laddare om lampan vid tillfälle befinner sig i Karlskrona. :D
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Caroso
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 09 aug 2009, 03:09

Inlägg av Caroso »

[quote=""Frohike""]Jag har mottagit lampan. Ska testa denoch jämföra med min Fenix TK11 under kvällen och imorgon, sedan återkommer jag.[/quote]

Hur går det med testandet?


Det går fortfarande bra att skriva upp sig på listan.

Skickar med en överraskning till första personen härifrån som köper en lampa med batterier och laddare.
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

Sådär ja, nu ligger lampan i ett brev, påväg till nästa person!

Mitt intryck av lampan är som följer. Jag har en Fenix TK11 som jag jämför med.

Ljuset är varmare och trevligare än på min Fenix, som har ett rätt kallt ljus. Det negativa med det är att kastlängden är lite kortare, men oftast behöver man ju inte kunna lysa så långt som Fenixen tillåter. Det är mest för att skryta när man visar lampan för andra :)
Fenixen har även lite mer ströljus och således bredare ljusbild, något som jag uppskattar.
På min Fenix kan jag välja full eller "nästan full" ljusstyrka, något som jag föredrar framför att inte kunna välja, som på Farkan, som alltid har full ljusstyrka. Många tycker att det räcker med ett läge men jag anser att det finns många tillfällen då man t ex ska använda lampan under lång tid och vill spara batteri, eller vill läsa text på ett vitt papper. Då är det smidigt att kunna sänka ljusstyrkan lite, och slippa bli bländad.
Samtidigt så har Farkan (med den reflektor och diod som följde med) ett varmare ljus, som gör att man
ofta klarar sig från att bländas.

+
Byggvalitén. Den känns lika gedigen som min Fenix
Den självlysande ringen i reflektorn och strömbrytaren. Genialiskt och enkelt.
Varmt ljus

-
Kortare kastlängd än min Fenix (även om den räcker gott och väl för de allra flesta tillfällen)
"Smalare" ljusbild
Endast ett läge för ljusstyrka


Tack till Caroso som lät oss testa denna lampa!

Ursäkta om denna "recension" är undermålig, men jag är inte så van vid att skriva sånt här. Fråga gärna om ni undrar nåt mer!
Senast redigerad av 2 FRH, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""Frohike""]Sådär ja, nu ligger lampan i ett brev, påväg till nästa person!

Mitt intryck av lampan är som följer. Jag har en Fenix TK11 som jag jämför med.

Ljuset är varmare och trevligare än på min Fenix, som har ett rätt kallt ljus. Det negativa med det är att kastlängden är lite kortare, men oftast behöver man ju inte kunna lysa så långt som man kan med min Fenix. Det är mest för att skryta när man visar lampan för andra :)
Fenixen har även lite mer ströljus och således bredare ljusbild, något som jag uppskattar.
På min Fenix kan jag välja full eller "nästan full" ljusstyrka, något som jag föredrar framför att
inte kunna välja, som på Farkan, som alltid har full ljusstyrka. Många tycker att det räcker med ett läge
men jag anser att det finns många tillfällen då man t ex ska använda lampan under lång tid och vill spara
batteri, eller vill läsa text på ett vitt papper. Då är det smidigt att kunna sänka ljusstyrkan lite, och slippa bli bländad.
Samtidigt så har Farkan (med den reflektor och diod som följde med) ett varmare ljus, som gör att man
ofta klarar sig från att bländas.

+
Byggvalitén. Den känns lika gedigen som min Fenix
Den självlysande ringen i reflektorn och strömbrytaren. Genialiskt och enkelt.
Varmt ljus

-
Kortare kastlängd än min Fenix (även om den räcker gott och väl för de allra flesta tillfällen)
"Smalare" ljusbild
Endast ett läge för ljusstyrka


Tack till Caroso som lät oss testa denna lampa!

Ursäkta om denna "recension" är undermålig, men jag är inte så van vid att skriva sånt här. Fråga gärna om ni undrar nåt mer![/quote]

Tycker det var en bra recension. Det där med att man ibland kan behöva blända av ljuset för att inte bli bländad när man t.ex. läser har jag själv inte tänkt på men det låter väldigt vettigt. Man kanske får tänka om därvidlag.
Caroso
Inlägg: 47
Blev medlem: sön 09 aug 2009, 03:09

Inlägg av Caroso »

Tack för recensionen. Förväntar mig inget mer än några meningar.

Dioden i lampan som du testade var en XR-E R2 WH och har ett varmare ljus är Fenix TK11 som har en WC diod. WH ser nästan blått ut om man jämför med 5C dioderna som jag också har.
Föredrar själv 5C men WH är inte långt ifrån helt vitt ljus.

Kastlängden blir lite bättre med SMO reflektor men jag föredrar OP reflektor eftersom ringarna i ljusbilden blir inte lika synliga.

Skulle kunna ta hem moduler med två ljusstyrkor nästa gång jag gör en beställning från tillverkaren.
Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

Lampan har anlänt hem till mig idag, skall testas i helgen!
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

Lampan har skickats till nästa person i listan.

Kort recension av lampan:

+ Väldigt ljusstark och hyffsat lång kastlängd. Med denna diod ger den ett behagligt lite varmare ljus.
Riktigt bra byggkvalité och snygg design! Noggrant tätad med O-ringar.

- Ganska lite orienteringsljus, dock bra kastlängd. Gummiringen runt lampkroppen är lite ivägen när man ska stoppa ner den i fickan, men går att plocka bort.

Helt enkelt en bra lampa i flera olika situationer, mycket ljus och litet format.
Prisvärd.
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
Skriv svar