Köpes canon telezoom

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Nyberg""]Jag har ett Canon EF 70-200 f/4 L USM. Fick loss det på blocker för drygt 4000:-. Det överlägset skarpaste och bästa objektivet jag någonsin haft! Sen att det inte har någon IS stör mig inte. Har sällan slutartider som är under 1/50 med min 7d.
Ett riktigt riktigt prisvärt objektiv i toppklass! Rekommenderas starkt![/quote]

Jag kontrar med Tamrons 70-200 f/2.8 som är helt fantastiskt - bildkvaliten är bättre än Canons 70-200 f/4 men det tappar lite i vädertätning och fokushastighet så klart. Men är man inte petnoga med att det skall fokusera på en tiondels sekund så är Tamrons helt klart värt pengarna, går på runt 6000-7000 pengar i butik. Då får man ett lite mer ljuskänsligt objektiv och kortare slutartider.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Grishnac""]Jag kontrar med Tamrons 70-200 f/2.8 som är helt fantastiskt - bildkvaliten är bättre än Canons 70-200 f/4 men det tappar lite i vädertätning och fokushastighet så klart. Men är man inte petnoga med att det skall fokusera på en tiondels sekund så är Tamrons helt klart värt pengarna, går på runt 6000-7000 pengar i butik. Då får man ett lite mer ljuskänsligt objektiv och kortare slutartider.[/quote]

Tackar för tipset!

Men efter mycket övervägningar och koll på begagnatmarknaden så kommer vi åka och köpa ett ef 70-200/4 IS nästa vecka!
Tänkte att då det ju mest blir stillastående motiv i dunkelt ljus så kommer IS'en bra till pass!
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Tänkte bara uppdatera här och säga att det blev ett canon ef 70-200 f/4 IS.
Killen vi köpte det av hade fått ut ett nytt på försäkring för en vecka sedan och sålde det inplastat och aldrig monterat på kamera för 8000kr, ett riktigt klipp tycker jag. Så där hade vi tur!
Skriv svar