Karta över tunlar på lidingö

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""benkar""]Här togs inget på allvar.. utan redan från början luktade det troll/skojning, sedan blev det diskussion om bemötande och efter det diskussioner huruvida det är rätt eller fel att sälja tex kartor eller objekt, en traditionell trådurspårning, i det här fallet orsakad av någon som uppenbarligen vill skapa kaos, interna strider och förvirring, inte svårt räkna ut.

Hade jag hetat Stalin och varit ensam styrande så hade tråden redan varit förpassad till närmaste Gulag eller papperskorg, men vi väntar ännu en stund innan tåget österut blir tvunget avgå.... :p

/B[/quote]

Ja. Det gör väl inget om nåt troll skojar lite med oss och får igång en debatt som roar honom/henne?
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Sv: Karta över tunlar på lidingö

Inlägg av Norrhyttan »

Jag utgår ifrån att det här är ett troll, men debatten som följde är intressant.

Om trådstartaren haft kostnader för att framställa de här kartorna, exempelvis kopiering (som någon nämnde är stora kartor inget man skannar och printar hemma) och annat, är det då fel att få tillbaka sina utlägg?
I så fall är hela den här forumdelen knasig. Här finns ju folk som tar betalt för ficklampor och kameraobjektiv - de borde givetvis vara gratis om de bara ska användas för UE!

Jag tycker inte heller att man ska profitera på UE. Har man däremot haft egna kostnader så är det för mig okej att försöka få tillbaka så mycket av det som möjligt, oavsett om det gäller en karta eller en ficklampa.
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
Skriv svar