Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR Köpes billigt!

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR Köpes billigt!

Inlägg av Topcom »

Söker ett objektiv, Nikons kit-objektiv Nikon AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR för att få en komplett kamera. Du kanske har ett liggande efter uppgradering?

EDIT: Objektivet köpt! Tack Saddam! :)
Senast redigerad av 1 Topcom, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Har inget just nu men kanske får jag ett snart om jag slår till på en ny kamera...

Annars anses detta objektiv vara riktigt bra bildmässigt. Men har plastfattning och skulle förstås aldrig hålla för hårdare användning under flera år.

Ett tips: den tidigare versionen utan VR är faktiskt snäppet vassare. Har mer påkostat sk "ED"glas. Själv satte jag in en annons på Nikonforum om bytes "den nya VR mot en ny utan VR". På dessa korta brännvidder tyckte jag VR inte spelar någon roll. Skillnaderna är kanske inte dramatiska men jag upplevde i alla fall att den äldre är något bättre. Dessutom är den nästan gratis på Blocket då alla "måste" ha VR. Se länk för bildjämförelser. För mig var skillnaden ännu lite större. Ingen dramatik men ändå ganska tydligt. Tycker jag alltså. Andra må tycka på annat vis

http://www.cameralabs.com/reviews/Nikko ... ults.shtml
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Jag har ett sådant objektiv liggande, har ingen nytta av den då jag bara använder mitt nya objektiv så det är väll lika bra att sälja det...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""Saddam""]Jag har ett sådant objektiv liggande, har ingen nytta av den då jag bara använder mitt nya objektiv så det är väll lika bra att sälja det...[/quote]

Du kan väl pma mig vad du vill ha? :D
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Topcom""]Du kan väl pma mig vad du vill ha? :D [/quote]

Ska ske!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar