Manfrotto kulled

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""jasifil""]Läste ett par recensioner på fotosidan och utifrån dem är det en grym kulled. Bl.a. Jesper Ekvall på fotosidan hävdar att låser omedelbart utan kompositionsändringar. Verkar lovande. Köper man från England så sparar man en tusenlapp ca.[/quote]

Ca 3200:- på scandinavian photo
Ca 2700:- på cyberphoto.

England har jag inte kollat, men det är säkert billigare..
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

[quote=""bunkrologen""]Ca 3200:- på scandinavian photo
Ca 2700:- på cyberphoto.

England har jag inte kollat, men det är säkert billigare..[/quote]

Exakt. Jag uppdaterade min tidigare post med ytterligare prisexempel.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""jasifil""]Läste ett par recensioner på fotosidan och utifrån dem är det en grym kulled. Bl.a. Jesper Ekvall på fotosidan hävdar att det låser omedelbart utan kompositionsändringar. Verkar lovande. Köper man från England så sparar man en tusenlapp ca.

Edit: Såg att det går att spara 600-700 kr även i Sverige om man handlar från rätt ställe. Scandinavian tar 3195 kr medan Hegethorns tar 2 490. Digicom tar 2 390 kr. Om det är så bra som Ekvall säger så vete fan om man inte skulle ta och köpa ett :) [/quote]


Använder man tung utrustning såsom större telen, tunga hus etc så är det nog en bra investering. För normalt användande med t.ex 24-70 och kamerahus så fungerar det utmärkt med billigare doningar.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Manfrotto kulled

Inlägg av Grishnac »

Det är ju makalöst att den ena investeringen bara gör att nästa blir dyrare.

Köper man ett nytt kamerahus så måste man slanta upp för ett nytt objektiv som inte begränsar huset, sedan måste man byta ut stativet för flera tusen för att kameran är för tung.....var skall det sluta?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

[quote=""Grishnac""]Det är ju makalöst att den ena investeringen bara gör att nästa blir dyrare.

Köper man ett nytt kamerahus så måste man slanta upp för ett nytt objektiv som inte begränsar huset, sedan måste man byta ut stativet för flera tusen för att kameran är för tung.....var skall det sluta?[/quote]

Här någonstans bör det sluta...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""daytripper72""]Här någonstans bör det sluta...[/quote]

Fördelen med det där är ju att man borde kunna knata in på vilken militäranläggning som helst eftersom dom helt klart ser att man bär på ett militärt projektvapen från FoA.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Grishnac""]Det är ju makalöst att den ena investeringen bara gör att nästa blir dyrare.

Köper man ett nytt kamerahus så måste man slanta upp för ett nytt objektiv som inte begränsar huset, sedan måste man byta ut stativet för flera tusen för att kameran är för tung.....var skall det sluta?[/quote]

Det är ett ganska intressant konstaterande.
Kraven ökar hela tiden i materialsporten.. :)
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

En annan kulled som jag har tittat en del på.

http://www.kirkphoto.com/BH-1_Ball_Head.html
Skriv svar