Mobilt Internet Net1, ett år kvar på bindningstiden

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Mobilt Internet Net1, ett år kvar på bindningstiden

Inlägg av Straycat »

Hej!

På grund av ändrande förhållanden har jag insett att jag i princip inte använder mitt mobila bredband från Net1 (tidigare IceNet/NMT) längre, och överlåter det gärna till någon som behöver det.

Då jag har ett år kvar av bindningstiden får jag inte avsluta abonnemanget, däremot är det tillåtet att överlåta det till någon som då också tar över villkoren - det vill säga binder upp sig i ett år.

Du slipper givetvis den engångsavgift jag betalade i början när jag löste ut modemet.

Net1 funkar utmärkt i glesbygd och det är lika snabbt (ofta snabbare) än vad tex Telia och Tele2 är i tättbebyggt område.

I paketet som jag skickar vidare ingår kablar, D-50-modem (modell "dongle" som också kan anslutas till USB-hubb). Priset är 199:-/mån för 5 GB, men du kan köpa till mer om det skulle vara för lite.

Det är utmärkt som "extranät" vid tex UE-utflykter i ingemansland, eller som ett alternativ för sommarstugan eller bilen.

Jag har också en riktigt bra förstärkningsantenn som även kan användas till GPSer och andra mobila enheter. Inklusive kontakten till D-50-modemet vill jag ha 500:- för den (nypris förra året var 750 :-) .

Är du intresserad, PM:a mig!