En hemlig anläggning går ur tiden

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

En hemlig anläggning går ur tiden

Inlägg av Urbankillen »

Har fått tips att boken "Myran: En hemlig anläggning går ur tiden." skriven av Bjarne Darwall skall vara en mycket intressant bok. Någon som har ett x att sälja? Eller kanske tips på var man köpa ett x? PMa gärna mig isf. :)

Ha en bra dag!
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Boken är hårdvaluta då den knappt finns att hitta längre. De som sitter på ett ex säljer troligtvis inte. Prova med fjärrlån på ditt lokala bibliotek, det har räddat mig många gånger då jag sökt info.
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""baaz""]Boken är hårdvaluta då den knappt finns att hitta längre. De som sitter på ett ex säljer troligtvis inte. Prova med fjärrlån på ditt lokala bibliotek, det har räddat mig många gånger då jag sökt info.[/quote]

Jaså är den så svår att få tag i? hur kommer det sig då? så många som är intresserade av just myran?

Har du läst den själv? Va tyckte du isf?

Mvh
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""baaz""]Boken är hårdvaluta då den knappt finns att hitta längre. De som sitter på ett ex säljer troligtvis inte. Prova med fjärrlån på ditt lokala bibliotek, det har räddat mig många gånger då jag sökt info.[/quote]
Exakt, den är svår att få tag på. Har sökt själv ett tag...

Bra tips, ska kolla upp om biblioteken i mina trakter har den!
[quote=""Urbankillen""]hur kommer det sig då? så många som är intresserade av just myran?[/quote]
Kanske den enda boken som handlar om en enskild RRGC-anläggning. Övriga böcker i ämnet handlar om Luftbevakning eller hela STRIL-systemet.

Tänker på bl.a. "Luftens Dirigenter" och "Spaning mot skyn"...

Men lycka till i sökandet, kanske säljer någon sitt exemplar snart!?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Urbankillen""]Har fått tips att boken "Myran: En hemlig anläggning går ur tiden." skriven av Bjarne Darwall skall vara en mycket intressant bok. Någon som har ett x att sälja? Eller kanske tips på var man köpa ett x? PMa gärna mig isf. :)

Ha en bra dag![/quote]

Även jag har letat länge efter ett exemplar, har aldrig sett något nånstans. Jag har pratat med författaren och han har ingen aning vart man ska leta. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""FRH""]Även jag har letat länge efter ett exemplar, har aldrig sett något nånstans. Jag har pratat med författaren och han har ingen aning vart man ska leta. Tyvärr.[/quote]

Det har snackats om en ny upplaga, men men... det verkar bara vara en massa snack som vanligt.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Urbankillen""]Jaså är den så svår att få tag i? hur kommer det sig då? så många som är intresserade av just myran?

Har du läst den själv? Va tyckte du isf?

Mvh[/quote]

Den trycktes endast i en begränsad upplaga som försvann i ett nafs.

Jodå, har läst den. Letade information om en annan sak som fanns i boken och passade på att läsa resten när jag ändå hade den i handen. Vad jag tyckte? Tja, har man ett intresse så är all facklitteratur bra. Sen har ju Bjarne bra sakkunskap om det han skriver så boken var ingen besvikelse.

Som sagt, fjärrlån via ditt bibliotek är ett bra tips om du vill läsa den. Vet de som hittat den på diverse loppisar och antikvariat så vill du ha ett eget ex kan det vara läge att hålla ögonen öppna på de inte så uppenbara platserna.
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""baaz""]Den trycktes endast i en begränsad upplaga som försvann i ett nafs.

Jodå, har läst den. Letade information om en annan sak som fanns i boken och passade på att läsa resten när jag ändå hade den i handen. Vad jag tyckte? Tja, har man ett intresse så är all facklitteratur bra. Sen har ju Bjarne bra sakkunskap om det han skriver så boken var ingen besvikelse.

Som sagt, fjärrlån via ditt bibliotek är ett bra tips om du vill läsa den. Vet de som hittat den på diverse loppisar och antikvariat så vill du ha ett eget ex kan det vara läge att hålla ögonen öppna på de inte så uppenbara platserna.[/quote]


Yes, får kolla med biblioteket, fast trevligast hade det ju varit o ha den i bokhyllan hemma. Ska genast börja söka på loppisar o antikbodar, dit blir man ju ändå tvungen o gå med tanten på sommaren :D
Urbankillen
Inlägg: 151
Blev medlem: mån 14 feb 2011, 23:27

Inlägg av Urbankillen »

[quote=""FRH""]Även jag har letat länge efter ett exemplar, har aldrig sett något nånstans. Jag har pratat med författaren och han har ingen aning vart man ska leta. Tyvärr.[/quote]

Okej då vet jag att det inte är någon mening att kontakta författaren då, hade lite funderingar på de nämligen... :(
Får bli o leta på loppisar o annat, o springer jag på 2ex så ska ja tänka på dig, o du får gärna göra detsama :)
Användarvisningsbild
Stoneman
Inlägg: 87
Blev medlem: mån 11 jan 2010, 20:59

Inlägg av Stoneman »

En av de bättre böckerna. Beskriver uppbyggnad av anläggningen, lite episoder som inträffade under tiden, bla ubåtsincidenten i Karlskrona.
För mig är boken speciell eftersom jag besökte anläggningen när den var i full drift och verksam. Månaden efter stängdes den av.
Vissa personer i boken har jag haft förmånen att arbeta med. :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar