Ny Ir -remote till Canon 50 kr

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Ny Ir -remote till Canon 50 kr

Inlägg av Elagabalus »

Man sände fel och fick en Canon istället för Nikon som jag beställt. Får behålla den som kompensation.

Inte original. Kostar 149 men nu sänkt till 79 och med frakt blev det ca 120 kr. Tycker 50 kr är rimligt. Finns i södra Sthlm. Kan ev levereras utefter "Tidernas väg" i morgon torsdag. Skickas helst ej
.............................................................
Med den här Infraröda fjärrkontrollen kan du enkelt fjärrstyra avtryckaren på vissa av Canon modeller.

Den är perfekt för att ta självporträtt och kan lösa problem såsom skakningsoskärpa när slutaren utlöses.

Kompatibel med bla:
Passar EOS 300D/350D/400D/450D/500D och 5D MkII
EOS 400D(Rebel XTi), EOS 350D(Rebel XT), EOS 450D(Rebel XSi),, EOS 30/33/30V,
EOS 50/55, EOS kissIII, EOS kissIIIL, EOS 100,
EOS 10, EOS 300V, EOS 300X, 300VQD,
EOS IX, IXUS jr/II/III, SURESHOT, SURESHOT,
ELAN7, Rebel T1 Date, Rebel T2 Date, Z180u,
Z155, 120, 370Z, 370Z,
G6, G5, G3, G2, G1, S70, S60, S1IS, Pro1, Pro 90 IS

Ger 2sek fördröjning på utlösaren, fungerar endast med kameran i självutlösarläge.

Går även att använda för att starta/stoppa filmning i EOS 500D, hur du gör detta framgår av kamerans bruksanvisning.

OBS! Passar inte 1000D, analoga Ixus eller EOS D första versionen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
gzx
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 16 aug 2010, 13:50

Inlägg av gzx »

Jag skulle inte ha något emot att slippa sladden på min nuvarande fjärr. Jag tar den gärna om den funkar till en EOS 7D (vore iofs jävligt konstigt om den inte skulle funka).

Jag finns i norra Sthlm men kan flytta på mig om det behövs, dra ett PM så löser vi det :)
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Är lite olika "styrningar" på olika Canoner... Finns tex inga vettiga/billiga trådlösa remote-avtryckare till 30/40D.

Men jag har en 5D MkII, som står med på listan, slår gärna till om manicken är kvar, priset är ju "rätt" :)

I så fall ingen brådska, vi kan mötas upp vid tillfälle, skulle ändå vara kul säga hej!

/B
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""benkar""]Är lite olika "styrningar" på olika Canoner... Finns tex inga vettiga/billiga trådlösa remote-avtryckare till 30/40D.

Men jag har en 5D MkII, som står med på listan, slår gärna till om manicken är kvar, priset är ju "rätt" :)

I så fall ingen brådska, vi kan mötas upp vid tillfälle, skulle ändå vara kul säga hej!

/B[/quote]

Detta för tankarna till min gamle far....

Han införskaffade nån gång i mitten på förra seklet en Agfa Ambiflex systemkamera med hela kitet.
För er ungdomar kan jag berätta att detta var höjden av dåtida teknologi. Man använde FILM.......... ;)

Nåväl, fjärrutlösning tarvades...

Vad gör gubben?
Jo en klassisk vanlig råttefälla byggdes om, (hårdtryckt avtryckare) och medelst sk Björntråd utlöstes hela mekanismen. :D

Snacka om Uppfinnar-Jocke..
Fungerade klockrent.. ;)
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Nu hann jag lämnna huvudstaden och är tillbaka i slutet av juli. Men återkommer ang remoten
Skriv svar