Ny webbshop, ficklampor! -Rabatt för medlemmar! (Av 28ds moderatorer godkänd tråd)

Allt UE-relaterat.

Moderatorer: benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

biclighter
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 08 mar 2010, 02:23

Inlägg av biclighter »

Eller så köper man samma produkter direkt av kineserna och slipper betala tredubbelt. tex: http://dx.com/p/fandyfire-c8-cree-xm-lt ... 6340-90605 :cool:

Er sida ligger dessutom nere för tillfället.
Användarvisningsbild
CACHEiSTAN
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:04

Inlägg av CACHEiSTAN »

[quote=""biclighter""]Eller så köper man samma produkter direkt av kineserna och slipper betala tredubbelt. tex: http://dx.com/p/fandyfire-c8-cree-xm-lt ... 6340-90605 :cool:

Er sida ligger dessutom nere för tillfället.[/quote]

Hej du,

Lite tråkig attityd hos dig men jag ska försöka förklara några saker:

Just denna ficklampan har vi prissatt ganska högt, men det kommer ändras, la du märke till att i vårt kit följer 2 batteri och en laddare med? Det är inte helt billigt det...

Har själv beställt från dx, nuförtiden är leveranstiden rent ut sagt fruktansvärd, mitt senaste paket tog över två månader på sig att komma hit trots att alla saker var i lager och det skickades snabbt. Visst kan man få det på två veckor om man betalar för expressfrakt, men då är priset helt plötsligt inte lika attraktivt.

Sen så är kineserna inte direkt hjälpsamma, får du en trasig produkt så är det ditt fel :(

Personligen tror jag att många gärna betalar nån hundralapp extra och får en lampa på några dagar som garanterat funkar, skulle något gå sönder i framtiden kan vi hjälpa till att reparera det (vilket DX inte gör). Att vi desstoutom har har bra kommunikation med våra kunder gör att det känns tryggare.

Jag säger inte att dx är en bluffsida, tvärtom de säljer bra saker men kundservice och leveranstider har de noll koll på! ;)

Diskuterar gärna och svarar om någon har frågor, vi är öppna för förslag om att ta in nya produkter eller andra saker ni funderar på!

MVH CACHEiSTAN
biclighter
Inlägg: 13
Blev medlem: mån 08 mar 2010, 02:23

Inlägg av biclighter »

Klart det tar tid när dom skickar med billigaste möjliga fraktsätt, du betalar ju inget för frakten.

Det går ju inte, oavsett min attityd, att beställa från en sida som ligger nere :D (fortfarande nere när detta inlägg skrivs)
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Nu är sidan iaf vid liv (10:24), det är inte alltid en sidas eget fel att den ligger offline, routers och andra nätelement har ett begränsat antal vägar att välja på.
Användarvisningsbild
CACHEiSTAN
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:04

Inlägg av CACHEiSTAN »

[quote=""biclighter""]Klart det tar tid när dom skickar med billigaste möjliga fraktsätt, du betalar ju inget för frakten.

Det går ju inte, oavsett min attityd, att beställa från en sida som ligger nere :D (fortfarande nere när detta inlägg skrivs)[/quote]

Du har helt rätt, men personligen betalar jag hellre nån hundralapp mer och slipper vänta fler månader på ett paket jag inte ens kan spåra och som i räta fall inte kommer fram ... ;)

Tyvärr har sidan legat nere några gånger på grund av att Binero (vårt webbhotell) har haft problem med sina servrar, precis som Osprey skriver - inget vi kan påverka

MVH CACHEiSTAN
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Angående diskussion om prisnivå....

Jag tar ingen i försvar i diskussionen, försepråkar inte heller någon leverantör, varken inom Sverige, eller egen import/köp från länder utanför EU, tex USA eller Kina.

28ds har inget samröre med tex CACHEiSTAN.se utan har bara sagt OK kring att de har en "reklamtråd" här på 28ds.

Vad det gäller köp från webbshoppar inom Sverige och EU (där försäljning sker inklusive respektive lands moms, ingen skatt kan tillkomma ) så ska man göra prisjämförelser innan inköp, se på totalkostnad, inkl frakt, går ibland göra fynd om man går utanför Sverige.

Vad det gäller köp från utanför EU, så ska man vara medveten om att det kan tillkomma skatt/tull om tullen behagar ta en titt på paketet, och att tänka på att USA har 110 volt på laddare.

Vad det gäller Kina, så finns det enorma mängder lurendrejerisajter. Om man hittar en produkt/sajt.... Googla alltid sajtnamn + reviews

Vad det gäller dx.com så är omdömen minst sagt blandade...
http://www.sitejabber.com/reviews/www.dealextreme.com

Handla på webben: Sunt förnuft, och låter något för bra för att vara sant, så är det nog ofta så....

/B
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Utan att förespråka vare sig det ena eller det andra och utan att förespråka någon specifik handlare eller firma så är det också viktigt att man värderar det egna arbetet, eller det arbete som andra lägger ned (och tar betalt för).

Om jag låt säga kan köpa något här i Sverige för 200:- samtidigt som jag kan köpa samma sak i Kina för 50:-, så låter det ju jättebra att jag kan spara (inte tjäna) 150:-.

Kod: Markera allt

Pris:         50:-
Förtjänst:     0:-
Garanti:      Nej
             =====
Kostnad:      50:-
Men, för att köpa saken i Kina så måste jag kanske lägga ned lite tid på beställningen och på att kontrollera så att allt funkar, låt säga att det blir sådär en timme.
Om jag då tänker som så, att hade jag istället lagt ned den timmen på att jobba en timme övertid, så hade jag kanske tjänat 200:- på det.

Kod: Markera allt

Pris:        200:-
Förtjänst:   200:-
Garanti:       Ja
             =====
Kostnad:       0:-
Tidsåtgången är en timme i båda fallen, men plötsligt blev det billigare att handla i Sverige och dessutom fick jag garanti på grejen.....

Det jag menar med det här är att man kan typ alltid få tag på något billigare än om man köper det i en affär/butik, men samtidigt måste man tänka på och värdera det arbete man då är tvungen att lägga ned...
Användarvisningsbild
CACHEiSTAN
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:04

Inlägg av CACHEiSTAN »

Nu var det dags att ta in lite nya saker inriktade på UE, då passar vi på att fråga er - vad vill ni se i shopen?

Vi kommer att kunna ta in i princip vad som helst och kunna erbjuda det till konkurrenskraftiga priser :D

Så kom med förslag!
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Finns det mörkerkikare till någotsånär vettiga priser..? Eller kanske rättare sagt, vad är det billigaste som det skulle gå att få en mörkerkikare av "god amatörkvalitet" för..??
Användarvisningsbild
CACHEiSTAN
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:04

Inlägg av CACHEiSTAN »

[quote=""Osprey""]Finns det mörkerkikare till någotsånär vettiga priser..? Eller kanske rättare sagt, vad är det billigaste som det skulle gå att få en mörkerkikare av "god amatörkvalitet" för..??[/quote]

De billigaste "vettiga" saker jag har sett har väl landat vid närmare 2000 och sen finns det många fler uppåt.

Dessa är dock gjorda för jakt och jag har ingen aning om hur det fungerar i verkligheten, vill man ha nåt som navy seals typ så kostar det fruktansvärt mycket :rolleyes:

Vi kan även ta in roliga väskor och ja i princip vad som helst! :D
Skriv svar