hur är läget vid säters i dalarna?

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

Det är bla. massgravar! riktigt läskigt när man tänker på hur man behandlar folk, då som nu...
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Ok nu är mitt intresse väckt så nu finns ingen återvändo. JAg ska dit helt enkelt. Verkar lite marigt att ta sig in, bara. Vill ju inte släpa med en stege från mölndal men jag gissar att det löser sig på ett eller annat sätt. :) Men en ska jag tänkte på, är det så att man behöver vara två för att komma in? Eller funkar detta lika bra för en ensamseglare som jag?
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

[quote=""Fredriksson""]Ok nu är mitt intresse väckt så nu finns ingen återvändo. JAg ska dit helt enkelt. Verkar lite marigt att ta sig in, bara. Vill ju inte släpa med en stege från mölndal men jag gissar att det löser sig på ett eller annat sätt. :) Men en ska jag tänkte på, är det så att man behöver vara två för att komma in? Eller funkar detta lika bra för en ensamseglare som jag?[/quote]

In kommer du utan problem bara du kan klättra i träd :)
Ut däremot kan vara tveksamt.
Det beror lite på vilket skick stegen är i, Och om den ens finns kvar ?
Men som själv sa; Det löser sig nog :)
Stoffe
Inlägg: 18
Blev medlem: sön 05 apr 2009, 18:39

Inlägg av Stoffe »

[quote=""the watchman""]In kommer du utan problem bara du kan klättra i träd :)
Ut däremot kan vara tveksamt.
Det beror lite på vilket skick stegen är i, Och om den ens finns kvar ?
Men som själv sa; Det löser sig nog :) [/quote]

okej en tanke bara... finns det ingen stor grind där då som är relativt lätt att klättra över?
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

[quote=""Stoffe""]okej en tanke bara... finns det ingen stor grind där då som är relativt lätt att klättra över?[/quote]

Nej det är bara över muren som gäller! Parkera inte bilen utanför huvudbyggnaden,
sköt det snyggt om ni ska besöka platsen. Bevakningstjänst snurrar runt ibland på utsidan så ni vet...
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

Så det finns alltså ev en stege på insidan? Men min tanke är att man kanske borde ta med sig ett grovt rep så man kan komma sig över muren igen, om man tex knyter fast repet i ett träd så man inte blir fast där inne, skulle inte vilja vara där när mörkret faller på....
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Träd klättrade jag i som barn, dock är jag lite rundare nu :) men då ska det nog fungera att ta sig in, lite svårare att ta sig ner om nu inte stegen står på insidan. Och framför allt ta sig tillbaka :)
Verkar dock som många varit där så lite tips och råd ska jag fråga efter när det närmar sig. För helt klart ska jag dit!
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Stegen rekommenderas inte för personer över 75kg utan någon form av avlastning.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Oj då, jag väger nästan 100 :) får nog banta..... bör man ha snöre med sig då? Hmm nu låter det lite besvärligt, hoppas det är värt att åka dit och chansa.
Skriv svar