hur är läget vid säters i dalarna?

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""Saddam""]Öppningen på framsidan såg vi inte under vårt besök i början av Juli. Dock har jag ett minne av att ett sidofönster hade varit en möjlig ingång men var det inte väldigt, väldigt smalt? Vi klättrade över muren på baksidan med hjälp av riktigt klätterrep + selen. Tackar klättrarna som råkade vara på rätt plats vis rätt tid!

Även om taket på ovanvåningen har rasat in och stället är ganska så förfallet och vandaliserat rekommenderar jag ett besök för alla som vågar men var försiktiga där inne! Blir det panik eller bråttom där inne är det inte så lätt att ta sig ut snabbt.[/quote]

Nog bedömde jag att jag som är 1,85 lång och väger 85 kg skulle kunna ta mig in genom fönstret på höger gavel. Nu valde vi att klättra över muren istället för det var väldigt bra arrangerat med nåt upprest cykelställ, rep och fastbundna stegar vid den bakre muren. Men det verkar ju se annorlunda ut där från gång till gång, så man vet ju aldrig hur och om man kommer in eller inte.
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Jag tänkte äntligen ta en tur dit nu på fredag. Inte en dag försent :) Är det någon som varit där nyligen och sett om det finns stegar och sånt kvar så att man kommer över? Hoppas det annars har jag ju åkt i onödan, nästan ;)
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

[quote=""Fredriksson""]Jag tänkte äntligen ta en tur dit nu på fredag. Inte en dag försent :) Är det någon som varit där nyligen och sett om det finns stegar och sånt kvar så att man kommer över? Hoppas det annars har jag ju åkt i onödan, nästan ;) [/quote]

Nog allt tar du dig in, frågan är om du tar dig ut? :rolleyes:
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Ok bra det är ju det viktigaste, kommer jag inte ut får jag ringa brandkåren ;)
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Just det in i byggnaden går det oxå att ta sig in eller måste man ha med något för att ta sig in där? Eller det kanske var det du mena med att komma in men kanske inte ut :)
Användarvisningsbild
dhx
Inlägg: 170
Blev medlem: lör 07 aug 2010, 09:39

Inlägg av dhx »

Var där idag, det finns både stegar att klättra över muren och ett schakt till källaren öppet.

Lotten

[quote=""Fredriksson""]Just det in i byggnaden går det oxå att ta sig in eller måste man ha med något för att ta sig in där? Eller det kanske var det du mena med att komma in men kanske inte ut :) [/quote]
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Någon postade nyss det här som aktuell väg in på Facebook.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Tack så mycket för info, då ska jag nog oxå lyckas att ta mig dit :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Någon postade nyss det här som aktuell väg in på Facebook.[/quote]
Ja det var det hålet vi såg -när vi väl var inne... tyvärr väldigt svår att utnyttja. Eller rent av bra!? "Ninja skills" behövs, he he.

10/7-2012:
[ bild på en av innergårdarna ]
[ ett utav rummen ]
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Nu när jag läst mitt inlägg igen, är Facebook inne i Fasta? Det skulle förklara en del...

Kåken ska rivas förresten, bara kommun och länsstyrelse får ihop pengarna så...

Måste ta mig dit själv "snart".
Skriv svar