hur är läget vid säters i dalarna?

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
swedediesel
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 02 nov 2011, 16:58
Kontakt:

Inlägg av swedediesel »

[quote=""Saddam""]Ja det var det hålet vi såg -när vi väl var inne... tyvärr väldigt svår att utnyttja. Eller rent av bra!? "Ninja skills" behövs, he he.

10/7-2012:
[ bild på en av innergårdarna ]
[ ett utav rummen ][/quote]

"en av innergårdarna" hmm fanns det flera? jag såg då bara en?
Jag trivs bäst i bergrumsrika landskap!
Fotoalbum: http://www.photobucket.com/DSL-UE
klicka på "albums" till vänster på sidan
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""swedediesel""]"en av innergårdarna" hmm fanns det flera? jag såg då bara en?[/quote]
Jag reagerade likadant där inne, min vapendragare undrade ifall jag varit ute i den andra gården. Jag fattade givetvis ingenting, han fick visa mig hur man kom ut dit... när man väl kom ut dit utbrast man i ett "ahaaa..." Antagligen har man skiljt åt kvinnor och män, rätta mig om jag har fel!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""Saddam""]Jag reagerade likadant där inne, min vapendragare undrade ifall jag varit ute i den andra gården. Jag fattade givetvis ingenting, han fick visa mig hur man kom ut dit... när man väl kom ut dit utbrast man i ett "ahaaa..." Antagligen har man skiljt åt kvinnor och män, rätta mig om jag har fel![/quote]

Nu hänger jag absolut inte med... Jag har då bara sett 1 innergård. Vill nån snälla förtydliga?!
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""moraldk""]Nu hänger jag absolut inte med... Jag har då bara sett 1 innergård. Vill nån snälla förtydliga?![/quote]

Det är två olika gårdar, vilket jag inte förstod från början heller. Man tänker inte på det med alla träd som är ivägen, att det faktiskt går en mur rakt igenom på baksidan.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""kristofer""]Det är två olika gårdar, vilket jag inte förstod från början heller. Man tänker inte på det med alla träd som är ivägen, att det faktiskt går en mur rakt igenom på baksidan.[/quote]
Exakt, en stor "bakgård" omgärdad av en hög mur uppdelad i två lika stora delar av en lika hög skiljevägg. Syns lite dåligt när man står där inne i djungeln...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Exakt, en stor "bakgård" omgärdad av en hög mur uppdelad i två lika stora delar av en lika hög skiljevägg. Syns lite dåligt när man står där inne i djungeln...[/quote]

För den som vill fördjupa sig i Säters mentalvårdshistoria kan jag rekommendera denna LÄNKEN
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Jag var ju där i fredags och jag tog mig in ;) och tack för att ni gav mig klarhet. JAg fotade "utetoaletten!" och efter att jag gått runt lite så gick jag ut och fattade inte hur toaletten nu kunde se annorlunda ut, tyckte att Pissoaren stod på andra sidan men, ja jag tog en bild till och gissade att jag nog sett fel.

Men då finns det två gårdar då, konstigt att man inte märkte det ju :)
Men om jag läst rätt på nätet satt inte några kvinnor på fasta men ska läsa länken och få mer info, har kanske läst fel :)
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""kristofer""]Det är två olika gårdar, vilket jag inte förstod från början heller. Man tänker inte på det med alla träd som är ivägen, att det faktiskt går en mur rakt igenom på baksidan.[/quote]

Står det en likadan träpaviljong mitt i den andra också?
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

hehe även jag blev förvånad när jag var där, tog ett bra tag innan jag upptäckte att det va 2st innergårdar :) Kommer dock inte ihåg om det fanns en träpaviljong i den "andra"
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Nån som vet hur det ser ut nu med stegen,var förbi i tidigare höstas på arbetstid då var den kvar. svara gärna med pm så slipper spionerande väktare/klottrare veta..
Skriv svar