Norbergs Lasarett

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Norbergs Lasarett

Inlägg av Alien »

Varit där ett gäng gånger, men nu var det ett tag sen.
Riktigt trevligt ställe, här är lite bilder:

http://people.zoy.org/~alien/ghost/norb ... berg-alla/
the watchman
Inlägg: 313
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 06:25
Kontakt:

Inlägg av the watchman »

kul att få se bilder inifrån :)
var där så sent som nu i eftermiddags och fotade lite exteriör.
mäkta olustigt ställe.
vet du om man kan kontakta nån för en tour där inne ?
pratade som snabbast med några raggarfilurer, men de hade ingen aning påstod de iaf.
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Ägaren bor ett stenkast bort och såvitt jag vet har både han och grannarna ögonen öppna för att köra iväg oönskade besökare, men fråga kan ju funka.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Ägaren heter Rupert Aschbourne (tror han bor i fagersta, men äger typ halva norberg) och är synnerligen ovillig att låta någon komma in på ett lagligt sätt på stället.
Och de som hyr stället använder stora delar som privata föråd och verkstad, de är även ganska otrevliga och inte helt sena att dra fram baseballträn...

Och som tidigare nämnt så är grannarna där hökar som ringer de som hyr stället så fort dom ser någon obehörig där....

Sen ska tillläggas att de numera även barrikaderat hela stället innuti så det är mer eller mindre stört omöjligt att ta sig omkring inne i själva lasarettet om man inte vet exakt hur man ska gå,,, sen tillkommer ruttna golv med stora hål i osv...
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

smart att outa sej själv med bilder på slutet ochså ;) Kanske inte dagens smartaste drag om det nu är sån bevakning på stället.
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""rjd2""]smart att outa sej själv med bilder på slutet ochså ;) Kanske inte dagens smartaste drag om det nu är sån bevakning på stället.[/quote]

Spelar inte så stor roll, vi vart anmälda för olaga intrång där, men "nedlagt i brist på bevis", eftersom dom inte kunde bevisa att alla fönster och dörrar var låsta och stängda..
(Polisen stod utanför och kollade på när vi hoppade ut genom fönstret)...

Så dom får jätte gjärna försöka ta reda på vilka mina gamla kompisar är på snart 10år gamla bilder och anmäla oss igen om dom vill ;)
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Alien""]Spelar inte så stor roll, vi vart anmälda för olaga intrång där, men "nedlagt i brist på bevis", eftersom dom inte kunde bevisa att alla fönster och dörrar var låsta och stängda..
(Polisen stod utanför och kollade på när vi hoppade ut genom fönstret)...

Så dom får jätte gjärna försöka ta reda på vilka mina gamla kompisar är på snart 10år gamla bilder och anmäla oss igen om dom vill ;) [/quote]

Haha ok ! Nej då e det nog lugna bananer :)
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""rjd2""]Haha ok ! Nej då e det nog lugna bananer :) [/quote]

Skulle tro det ja ;)

Men det var så satans kul när jag var på polisförhöret efteråt.
As bra polis var det också, gick till ungefär såhär:

Polis: jaha, du har blivit anmäld här för olaga intrång, hur ställer du dig till det ?
Jag: Hur ska man kunna gissa att man inte får gå in i detdär gamla rivningshuset ?
Polis: Ja, det står ju skyltar och så var det ju någon åverkan på ett fönster där ni gått in.
Jag: jag såg inga skyltar och fönstret var redan öppet när vi kom..
Polis: Så du menar att någon annan var där före er och bröt upp ett fönster som ni sen gick in igenom ?
Jag: ja inte vet jag, trasigt var det iaf. och hittade ni något brytverktyg på någon av oss ??
Polis: Nej...
Polis: Ja... så ser jag ju här att Rupert har begärt 1000 kronor i skadestånd för en trasig planka.... ett anspråk han gjort utan att inspektera skadan själv...
Jag: hahahahahaha då ska jag stämma honnom på 1000 kronor för psykiskt lidande för att han felaktigt har anmält mig !
Polis: hahaha ja du .... vi kan nog kalla dethär förhöret för avklarat, har svårt att se att någon åklagare skulle lägga ner några resurser på dethär.

Och 2 veckor senare kom det hem ett brev där det stod: Nedlagt i brist på bevis.
unix
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 02 dec 2008, 09:12

Inlägg av unix »

Har utforskat Norberg för många år sedan. Även Östanmossa. Vet inte hur många byggnader som finns kvar. Plåtade även några gamla byggnader åt Antikvarisktopografiska arkivet (då i Karlberg). Var även tillsammans med en Ashbourne men minns inte ägaren av lasarettet. Vill inte nämna några namn. Kanske ska börja utforska igen. Det var ett tag sedan :) Trevligt att se bilder av platser man inte sett på år och dag :) Har ni intresse av något ställe i Stockholm kanske jag kan bidra.
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""unix""]Har utforskat Norberg för många år sedan. Även Östanmossa. Vet inte hur många byggnader som finns kvar. Plåtade även några gamla byggnader åt Antikvarisktopografiska arkivet (då i Karlberg). Var även tillsammans med en Ashbourne men minns inte ägaren av lasarettet. Vill inte nämna några namn. Kanske ska börja utforska igen. Det var ett tag sedan :) Trevligt att se bilder av platser man inte sett på år och dag :) Har ni intresse av något ställe i Stockholm kanske jag kan bidra.[/quote]

Alla ställen är givetvis intressanta ;)
Skriv svar