Säters "fasta" till salu.

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

Ingen som slagits av tanken att det kanske är en forummedlem som gör detta för nöjes skull..? ;)
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""snoken""]Ingen som slagits av tanken att det kanske är en forummedlem som gör detta för nöjes skull..? ;) [/quote]

Känner du dig lite skyldig? :D
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

Jag kontaktade Säters
kommun idag, och mycket
riktigt så är fasta en
herrelös byggnad. Så det
är alltså nån som tagit huset
i besittning...
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Tomt & Öde""]Jag kontaktade Säters
kommun idag, och mycket
riktigt så är fasta en
herrelös byggnad. Så det
är alltså nån som tagit huset
i besittning...[/quote]

Med andra ord är bluffen/bedrägeriet bekräftad !
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Säters "fasta" till salu.

Inlägg av Grishnac »

Driv det vidare ändå för att se hur långt människan är villig att ta bluffen
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Grishnac""]Driv det vidare ändå för att se hur långt människan är villig att ta bluffen[/quote]

Självklart ;)
Min tanke var att använda infomationen för att avstyra ett eventuellt pressande om köp från deras sida.
Mitt största intresse ligger i att få en visning av huset !
Giggi
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 07:56

Inlägg av Giggi »

[quote=""Tomt & Öde""]Jag kontaktade Säters
kommun idag, och mycket
riktigt så är fasta en
herrelös byggnad. Så det
är alltså nån som tagit huset
i besittning...[/quote]

Vad säger inskrivningsmyndigheten då? Har de någon registrerad ägare? Jag har nämligen ibland varit med om att folk på kommunen säger en sak och inskrivningsmyndigheten en annan. De verkar inte ha samkörda register. :confused:
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

[quote=""Giggi""]Vad säger inskrivningsmyndigheten då? Har de någon registrerad ägare? Jag har nämligen ibland varit med om att folk på kommunen säger en sak och inskrivningsmyndigheten en annan. De verkar inte ha samkörda register. :confused: [/quote]

Killen jag pratade med på kommunen sa att hans kollega hade kollat upp det förra veckan, och jag antar att dom kollade på insk.myndigheten, Vad har kommunen för register över fastighetsägare??? Aldrig hört talas om det...

Nu är det ju även så att fr.o.m 1:a Juni 2008 tas InskrivningsMyndighetens arbete över av Lantmäteriet. Så en enkel koll där borde tala om vem som äger fastigheten... Antar att killen på fastighetskontoret på Kommunen kollade där, eftersom dom mest troligtvis har konto hos lantmäteriet...

Om inte annat, är det nån som har konto på LM?
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Giggi
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 07:56

Inlägg av Giggi »

[quote=""Tomt & Öde""]Killen jag pratade med på kommunen sa att hans kollega hade kollat upp det förra veckan, och jag antar att dom kollade på insk.myndigheten, Vad har kommunen för register över fastighetsägare??? Aldrig hört talas om det...

Nu är det ju även så att fr.o.m 1:a Juni 2008 tas InskrivningsMyndighetens arbete över av Lantmäteriet. Så en enkel koll där borde tala om vem som äger fastigheten... Antar att killen på fastighetskontoret på Kommunen kollade där, eftersom dom mest troligtvis har konto hos lantmäteriet...

Om inte annat, är det nån som har konto på LM?[/quote]

Det är mycket möjligt att de på kommunen inte har något officiellt register över fastighetsägare, men beroende på ortens storlek så har jag ibland fått väldigt bra hjälp av kommunen för att ta reda på vem som äger vad och vem som bor eller inte bor någonstans. Ibland är det svårt att ta reda på ägare via inskr.mynd. om man inte har en bra adress eller fastighetsbeteckning och då får man fiska på annat håll. Så lite koll har de nog. Man får bara se till att vara len i truten och plocka fram sin snällaste blick... :rolleyes:

Min kära far har nog fortfarande bra kontakter på LM så jag kan be honom om hjälp. Behöver dock fastighetsbeteckningen skulle jag tro. Någon som sitter på denna?
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

Efter att inte hört av de som vill sälja stället på ett tag så mailade jag dom igår och frågade om det blir någon visning.
De svarade idag att det inte kunde bli denna vecka.

Så får väl se om de löser plomberingen.
Skriv svar