Säters "fasta" till salu.

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

[quote=""Alien""]Efter att inte hört av de som vill sälja stället på ett tag så mailade jag dom igår och frågade om det blir någon visning.
De svarade idag att det inte kunde bli denna vecka.

Så får väl se om de löser plomberingen.[/quote]

De måste väl besitta en storslägga först... :p
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Tomt & Öde""]De måste väl besitta en storslägga först... :p [/quote]

Eftersom de försöker sälja något som inte är deras så kan man ju gissa på att de just nu letar efter en slägga att sno ;)
Tomt & Öde
Inlägg: 290
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 22:05
Kontakt:

Inlägg av Tomt & Öde »

[quote=""Alien""]Eftersom de försöker sälja något som inte är deras så kan man ju gissa på att de just nu letar efter en slägga att sno ;) [/quote]

Precis det jag menade...

Förresten så är det en smart idé att ta ett herrelöst hus i besittning, gratis, och sedan sälja det dyrt... Detta till trots känns det som att den eller de som gör detta inte är riktigt hundra... Om ni förstår vad jag menar... :p
Centrala Sverige - http://www.tomtochode.se
solstickeflickan
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 10:11

Inlägg av solstickeflickan »

Något nytt? Har du fått komma på visning än? :p
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""solstickeflickan""]Något nytt? Har du fått komma på visning än? :p [/quote]

Nope, de har inte hört av sig.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Hur går det? Denna bengthistorian håller på att bli väldigt spännande! För det är väll bengt han heter med annonsen?
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Faniskogen""]Hur går det? Denna bengthistorian håller på att bli väldigt spännande! För det är väll bengt han heter med annonsen?[/quote]

Micke och Bengt heter dom..

Jag har frågat flera gånger om visning, men har fortfarande inte fått nått besked om de kan visa insidan av fastigheten eller inte.

Förmodligen inser dom väl att det kan bli lite små klurigt, eller så har dom lyckats lura någon annan och ligger lågt.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Alien""]Micke och Bengt heter dom..

Jag har frågat flera gånger om visning, men har fortfarande inte fått nått besked om de kan visa insidan av fastigheten eller inte.

Förmodligen inser dom väl att det kan bli lite små klurigt, eller så har dom lyckats lura någon annan och ligger lågt.[/quote]


Det är ju samma signatur som lagt ut Sea Side, säkerligen är det ägaren som med bulvaner eller falskt namn avyttrar grejorna.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Alien
Inlägg: 169
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 04:32

Inlägg av Alien »

[quote=""Grishnac""]Det är ju samma signatur som lagt ut Sea Side, säkerligen är det ägaren som med bulvaner eller falskt namn avyttrar grejorna.[/quote]

Jo, men säters fasta saknar ju ägare.
Bengt_h
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 14:31
Kontakt:

Inlägg av Bengt_h »

Vad jag förstår så "ägs" fastigheten av en bolag som gått i konkurs, dvs fastigheten ägs av en konkursförvaltare (advokat). En konkursförvaltare har inget intresse av att äga något, konkursförvaltaren ska ju sälja allt av värde för att få in pengar att betala de som har fodringar på bolaget. Så det borde finnas en kokursförvaltare som just nu står som ägare av fastigheten som borde vara desperat att sälja den. Om ny rycktet är sant att det är ett bolag som är i konkurs som ägt fastigehten...
Det som talar mot detta är att komunen inte gått in och köpt fastigheten och sen rivit den. Den borde vara billig nu, eller är det så att komunen inte har pengar till det?
Hur som så är turerna kring fastigheten många och knepiga, ett tag skulle det bli museum och senare en konstutställning, nu är de nog för sent för något av det.

Hur som så var det lite knepigt att göra en "inspektions runda" igår, då man måste klättra över en rymmningssäker mur på 5 meters höjd. Rätt spännande när man fyllt "gubbe" :D
Senast redigerad av 1 Bengt_h, redigerad totalt 0 gånger.
Skriv svar