Solbacka Sanatorium

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Sv: Solbacka Sanatorium

Inlägg av moraldk »

Tack! My bad!
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

[quote=""moraldk""]Hittade 8 år gamla bilder från Vårdinrättningen Solbacken mellan Säter och Hedemora. Denna byggnad är enl utsago nu uppköpt och den nye ägaren är MYCKET noga med att ingen tar sig in där längre har jag hört. Kanske har viss renovering påbörjats..nån som vet?
Dessa bilder är inge vidare alls...men för nån med särskilt intresse av platsen så kan det vara intressant iom att den nu är 'off limits'..

http://www.pixbox.se/alb_show_id1163426_page0.html[/quote]

Det pågår verksamhet på området och i byggnaden. De håller på att sakta rusta både bredvid liggande byggnader men även stora sanatoriet. Fast det är ett väldigt omfattande arbete då byggnaden är extremt stor. Området är övervakat och det är även personal på plats så att komma instormandes är ingen bra ide.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Fiskefar
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 11:21

Inlägg av Fiskefar »

Hejsan, tänkte smälla iväg mitt premiärinlägg nu. Har på senare tiden fått upp ögonen för denna lilla hobby och har på senare tid mer eller mindre finkammat de mest spännande områdena i min närhet.

Premiären i dessa sammanhang blev alltså på Solbacka för ett tag sedan. Vi visste inte mer om byggnaden mer än att den sett förbannat öde ut sedan man åkt förbi den på riksvägen. Så ovetandes om både galna hundar, ägare och övervakningskameror gav vi oss iväg. Men trots det så gick det felfritt, och vi kunde ostört söka igenom hela fastigheten.

Jag vet inte om det är en myt eller om vi bara hade flyt. Men jag har varit där två gånger nu och inget har hänt något av dem. Dock tror jag det är vettigt att inte gå in "Vanliga vägen".

Håll till godo nu! Inga mästerfotografier kanske... men ändå!

http://www.pixbox.se/alb_show_id1195538_page0.html
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Det kan säkert vara så att bemanningen inte är lika hög nu om det är så att ägaren mfl. flyttat till annan ort.
Fakta är dock att det sitter kameror överallt och de är igång! Delvis även larm och ägaren som jag själv har haft kontakt med gör klart att oanmälda besökare inte är önskvärda vilket jag tycker kan vara värt att respektera.

Sedan är det en helt annan sak att det faktiskt går att ta sig in obemärkt, det är ganska lätt även i en låst villa om man så vill men det är en helt annan historia..

[quote=""Fiskefar""]Hejsan, tänkte smälla iväg mitt premiärinlägg nu. Har på senare tiden fått upp ögonen för denna lilla hobby och har på senare tid mer eller mindre finkammat de mest spännande områdena i min närhet.

Premiären i dessa sammanhang blev alltså på Solbacka för ett tag sedan. Vi visste inte mer om byggnaden mer än att den sett förbannat öde ut sedan man åkt förbi den på riksvägen. Så ovetandes om både galna hundar, ägare och övervakningskameror gav vi oss iväg. Men trots det så gick det felfritt, och vi kunde ostört söka igenom hela fastigheten.

Jag vet inte om det är en myt eller om vi bara hade flyt. Men jag har varit där två gånger nu och inget har hänt något av dem. Dock tror jag det är vettigt att inte gå in "Vanliga vägen".

Håll till godo nu! Inga mästerfotografier kanske... men ändå!

http://www.pixbox.se/alb_show_id1195538_page0.html[/quote]
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Fiskefar
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 11:21

Inlägg av Fiskefar »

[quote=""kristofer""]Det kan säkert vara så att bemanningen inte är lika hög nu om det är så att ägaren mfl. flyttat till annan ort.
Fakta är dock att det sitter kameror överallt och de är igång! Delvis även larm och ägaren som jag själv har haft kontakt med gör klart att oanmälda besökare inte är önskvärda vilket jag tycker kan vara värt att respektera.

Sedan är det en helt annan sak att det faktiskt går att ta sig in obemärkt, det är ganska lätt även i en låst villa om man så vill men det är en helt annan historia..[/quote]

Givetvis har du rätt. Försvarar det dock till viss del att vi inte läste på om det förens i efterhand. Vilket i sig kanske är klantigt.
kermac
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:21

Inlägg av kermac »

Denna flotta byggnad kan man nu bli ägare till,om man så vill.Humant pris,bara dryga miljonen.
mickej79
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 06 maj 2010, 12:24
Kontakt:

Inlägg av mickej79 »

Hur ser det ut på stället nu? inte för jag bor i närheten men är kul att följa här på forumet. Är det ny ägare till stället?
Användarvisningsbild
moraldk
Inlägg: 402
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 17:31

Inlägg av moraldk »

[quote=""mickej79""]Hur ser det ut på stället nu? inte för jag bor i närheten men är kul att följa här på forumet. Är det ny ägare till stället?[/quote]

Inte vad jag vet....nån som vet mer?
"Det är lättare att be om ursäkt än att be om tillåtelse!"
Användarvisningsbild
johan h
Inlägg: 59
Blev medlem: mån 13 okt 2008, 17:36

Inlägg av johan h »

Det såg då lika ut när jag åkte förbi i jobbarbilen i vintras.
Skriv svar