Sanatoriet mellan Borås och Ulricehamn

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 03 jan 2010, 22:40

Inlägg av Fredde »

Jag var på sanatoriet ikväll. Låst och igenbommat. Men det var kul att se det ändå. Ingen Peter eller någon annan syntes till. Det hade varit roligt att få gå in och se sig om under ordnade former men det är väl kanske att glömma då om han är så rabiat :-(
buckla
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:31

Inlägg av buckla »

Är Peter en av dom forna gästerna?Kanske saknar sin säng med remmar!
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""buckla""]Är Peter en av dom forna gästerna?Kanske saknar sin säng med remmar![/quote]

Mycket troligt, han har fått epitetet Peter Munhugge pga sitt något "livliga" temperament. :p
Han är ökänd tom i mina trakter... :D
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
CanonSWE
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 11 dec 2011, 01:42

Inlägg av CanonSWE »

Nån som vill dela med sig vart detta ligger, har försökt använda mig av min kära vän Google men den vill bara hänvisa mig till det rivna sanatoriet i Ulricehamns centrum... :rolleyes:

Fått höra lite skvaller att det nu nämligen skall stå öppet...
Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

Ägaren/förvaltaren, Peter, har varit mycket tydlig med att oanmälda besök där inte är önskvärda, vilket givetvis måste respekteras! Det har förekommit vandalisering där och metalltjuvarna har härjat fritt på de nedre planen, så man får ha full förståelse för att ägaren/förvaltaren är innerligt trött på att obehöriga tar sig in där. Vi VET ju att de flesta på 28dagarsenare är ärliga och lever efter devisen "leave only footprints, take only photos" - men det kan ju omöjligen ägaren/förvaltaren känna till när han tar en inkräktare på bar gärning där! Tråkigt, för jag hade också gärna gått in där (med ägarens tillstånd) - men har fått nöja mig med att se fastigheten från utsidan. Ståtlig fastighet är det i alla fall - och ligger fint gör den också.
Nihil sub sole novum est
CanonSWE
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 11 dec 2011, 01:42

Inlägg av CanonSWE »

Givetvis är det så som du säger, finns det någon adress om man bara vill se det?
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""CanonSWE""]Givetvis är det så som du säger, finns det någon adress om man bara vill se det?[/quote]

Om du söker hittar du en lista över alla sanatorier i Sverige, sen är det bara att använda kartorna från exvis google.... ;)
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

Hur ser det ut idag då? Någons om fick dansa lite? :D
Eller fick ni ta kort? Skulle vara kul att se bilder men Sidledes länkar funkar ju inte längre :( .

Hur och vad är det i verksamheten idag?
Användarvisningsbild
pomada
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:27

Inlägg av pomada »

Jag besökte det för några veckor sedan. Fick nöja mig med kort från utsidan. Har sedan dess försökt få tag på ägaren för att få tillträde till insidan, men han behagar inte höra av sig. Gör ett nytt försök snart...

Stället är väl igenbommat med arga lappar adresserade till "tjuven" på ett flertal fönster.
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

[quote=""pomada""]Jag besökte det för några veckor sedan. Fick nöja mig med kort från utsidan. Har sedan dess försökt få tag på ägaren för att få tillträde till insidan, men han behagar inte höra av sig. Gör ett nytt försök snart...

Stället är väl igenbommat med arga lappar adresserade till "tjuven" på ett flertal fönster.[/quote]

Inte värt ett besök, synd. I dagsläget då.

Uppdatera gärna om du får tag på ägaren :)
Skriv svar