Sanatoriet mellan Borås och Ulricehamn
Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde
Ägaren/förvaltaren, Peter, har varit mycket tydlig med att oanmälda besök där inte är önskvärda, vilket givetvis måste respekteras! Det har förekommit vandalisering där och metalltjuvarna har härjat fritt på de nedre planen, så man får ha full förståelse för att ägaren/förvaltaren är innerligt trött på att obehöriga tar sig in där. Vi VET ju att de flesta på 28dagarsenare är ärliga och lever efter devisen "leave only footprints, take only photos" - men det kan ju omöjligen ägaren/förvaltaren känna till när han tar en inkräktare på bar gärning där! Tråkigt, för jag hade också gärna gått in där (med ägarens tillstånd) - men har fått nöja mig med att se fastigheten från utsidan. Ståtlig fastighet är det i alla fall - och ligger fint gör den också.
Nihil sub sole novum est
Jag besökte det för några veckor sedan. Fick nöja mig med kort från utsidan. Har sedan dess försökt få tag på ägaren för att få tillträde till insidan, men han behagar inte höra av sig. Gör ett nytt försök snart...
Stället är väl igenbommat med arga lappar adresserade till "tjuven" på ett flertal fönster.
Stället är väl igenbommat med arga lappar adresserade till "tjuven" på ett flertal fönster.
[quote=""pomada""]Jag besökte det för några veckor sedan. Fick nöja mig med kort från utsidan. Har sedan dess försökt få tag på ägaren för att få tillträde till insidan, men han behagar inte höra av sig. Gör ett nytt försök snart...
Stället är väl igenbommat med arga lappar adresserade till "tjuven" på ett flertal fönster.[/quote]
Inte värt ett besök, synd. I dagsläget då.
Uppdatera gärna om du får tag på ägaren
Stället är väl igenbommat med arga lappar adresserade till "tjuven" på ett flertal fönster.[/quote]
Inte värt ett besök, synd. I dagsläget då.
Uppdatera gärna om du får tag på ägaren