Gullberna Sjukhus

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Nethril
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 03 aug 2009, 20:52

Sv: Gullberna Sjukhus

Inlägg av Nethril »

DMT: Ett sånt ställe! Och snygga bilder :)
Gillade verkligen den konstiga konsten, speciellt figuren med "pestnäbb"!
Buried by time and dust...
http://explorica.pixbox.se
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""Nethril""]DMT: Ett sånt ställe! Och snygga bilder :)
Gillade verkligen den konstiga konsten, speciellt figuren med "pestnäbb"![/quote]

Blåser lite liv i tråden igen. Var tillbaka i kulvertarna för några veckor sen för att fota konsten. Renovering pågick då för fullt i kulvertarna, tror det var vatten/värmerör som skull bytas ut. En av byggnaderna skulle renoveras upp för ny verksamhet.
Hursomhelst så traskade jag och min guide genom de flesta gångarna och kikade på konsten. Det mesta hade jag sett vid förra besöket men några till hittade vi samt ett helt källarrum som stått oanvänt länge. Här hade iaf patienterna fått piffa till väggarna som de ville. Många av utrymmena har genom åren hyrts ut som förråd till privatpersoner, jag fick även möjlighet att kika in i det som var det lilla postsorteringsrummet.

Här är iaf bilderna på konsten i kulvertarna.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

[quote=""DMT""]Blåser lite liv i tråden igen. Var tillbaka i kulvertarna för några veckor sen för att fota konsten. Renovering pågick då för fullt i kulvertarna, tror det var vatten/värmerör som skull bytas ut. En av byggnaderna skulle renoveras upp för ny verksamhet.
Hursomhelst så traskade jag och min guide genom de flesta gångarna och kikade på konsten. Det mesta hade jag sett vid förra besöket men några till hittade vi samt ett helt källarrum som stått oanvänt länge. Här hade iaf patienterna fått piffa till väggarna som de ville. Många av utrymmena har genom åren hyrts ut som förråd till privatpersoner, jag fick även möjlighet att kika in i det som var det lilla postsorteringsrummet.

Här är iaf bilderna på konsten i kulvertarna.[/quote]

Fina bilder! Kapellet, bårhuset och en del av konsten, bl.a fågelmannen gav de där krypningarna i kroppen :p
Skriv svar