Solbacken till salu

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

AHE
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 09 okt 2008, 19:43

Solbacken till salu

Inlägg av AHE »

Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Hehe, är det nåt gammalt vykort han scannat in som förstabild? alla bilder jag sett från det stället vill jag minnas varit fulla med graffiti i bottenänden av byggnaden. Och enligt ryktet ska ägaren vara snarstucken vilket också bekräftas av blocket-annonsen:

OBS! Visas endast av säljaren. Alla övriga besök på området polisanmäls som olaga intrång(fängelse i 2 år) området är videoövervakat och larmat. Mejla för mer information samt visning.

Men det har han väl all anledning att vara om han vill bevara sin byggnad i bästa skick förstås.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]
OBS! Visas endast av säljaren. Alla övriga besök på området polisanmäls som olaga intrång(fängelse i 2 år) området är videoövervakat och larmat.
[/quote]

Inte ens olaga intrång på Forsmark gav tydligen mer än dagsböter.... och Forsmark kan inte vara annat än ett Civilt skyddsobjekt...

/B
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""benkar""]Inte ens olaga intrång på Forsmark gav tydligen mer än dagsböter.... och Forsmark kan inte vara annat än ett Civilt skyddsobjekt...

/B[/quote]

Väldigt sant. Men de hade ju ett gott skäl.. eller nåt? eller så var det helt enkelt det faktum att det bara var en enda svensk medborgare i sällskapet och de inte ville internera en massa utlänningar i onödan.

Offtopic men har någon läst domen hur de resonerade?
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Intressant att se vad det blir av detta nu och att han verkar vara någorlunda rimlig med att sälja det för vad marken är värd enligt taxering. Men att få någon ordning på det stora huset tror jag är nära på omöjligt om man inte har onödigt mycket pengar och inte bryr sig i huruvida de kommer tillbaka i vinst sedan.

I övrigt kan jag bara säga att nuvarande ägaren är riktigt schysst och har verkligen gjort ett bra jobb att hålla obehöriga på avstånd med kameraövervakning osv som faktiskt är aktiv. Sedan att vår lag är såpass luddig att det är svårt att bli dömd för olaga intrång är en annan femma, det krävs trots allt ganska mycket för några påföljder alls.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""AHE""]http://www.blocket.se/dalarna/Stor_unik ... m?ca=6&w=1[/quote]

Annonsen bort. Redan sålt?
Användarvisningsbild
Linus9400
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 28 feb 2010, 20:28
Kontakt:

Inlägg av Linus9400 »

[quote=""Elagabalus""]Annonsen bort. Redan sålt?[/quote]

såg också det.. försökte kolla om man hitta någon cache av sidan, men nepp inget ...
Skriv svar