Söka tillstånd?

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Greigh
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 05 sep 2010, 11:44
Kontakt:

Söka tillstånd?

Inlägg av Greigh »

De nerlagda mentalsjukhusen jag hittills har besökt har aldrig haft dörrarna till diverse kontor och celler öppna för allmänheten. Det jag undrar är ifall man på något sätt kan komma åt någon som har nycklarna till alla dörrarna?

Min tanke med det här är främst för att jag håller på att spela in en film, där det på vissa ställen skall utspela sig på ett fullt aktivt och levande mentalsjukhus, med statister och skådespelare som helt enkelt kommer att hålla hela huset i rörelser.

Är det någon på detta forumet som har en aning om hur jag skall gå till vägar genom att söka tillstånd, vilka jag skall vända mig till osv?

Jag hade varit tacksam med ett svar!
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Greigh""]De nerlagda mentalsjukhusen jag hittills har besökt har aldrig haft dörrarna till diverse kontor och celler öppna för allmänheten. Det jag undrar är ifall man på något sätt kan komma åt någon som har nycklarna till alla dörrarna?

Min tanke med det här är främst för att jag håller på att spela in en film, där det på vissa ställen skall utspela sig på ett fullt aktivt och levande mentalsjukhus, med statister och skådespelare som helt enkelt kommer att hålla hela huset i rörelser.

Är det någon på detta forumet som har en aning om hur jag skall gå till vägar genom att söka tillstånd, vilka jag skall vända mig till osv?

Jag hade varit tacksam med ett svar![/quote]

Du kan ju börja med att vända dig till fastighetsägaren.
Greigh
Inlägg: 9
Blev medlem: sön 05 sep 2010, 11:44
Kontakt:

Inlägg av Greigh »

Det är väldigt svårt att finna fastighetsägare till sådana ställen. Har suttit halva kvällen och sökt efter information om bl.a Myrans barnhem/mentalsjukhus utanför Munkfors i Värmlands län. Har inte hittat några namn eller telefonnummer till fastighetsägarna, trots att de hyr ut sin byggnad för 100:-/natt

Där emot vet jag att de svenska banden Lord Belial och Chaos Ex Nihilo har sina replokaler i ett nedlagt mentalsjukhus i Vänersborg. Där igenom kan jag säkerligen komma åt fastighetsägarna och ställa några enkla frågor!

Få kolla vidare på det här!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Åk och kolla i porten, brukar ofta finnas telefonnummer till bostadsbolaget ifråga. Funkat för mig.
Skriv svar