Dela med er av platser!

Mentalsjukhus, laboratorier etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Midnattståget""]okej bra att veta![/quote]

Gå o dö, eller häng på FB. Klottrare!
Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

Bra jobbat grabben, en verklig talang! Kan inte göra annat än att hålla med Bunkrologen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Tystnadsplikt
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 22 maj 2010, 12:11

Inlägg av Tystnadsplikt »

[quote=""daytripper72""]Bra jobbat grabben, en verklig talang! Kan inte göra annat än att hålla med Bunkrologen.[/quote]


LoL. Min kompis son på 3 år målar snyggare med kritor.

Håller med Bunkrologen till fullo.
Användarvisningsbild
Midnattståget
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 14:30

Inlägg av Midnattståget »

Jag står inte för någon form av graffiti gillar det men bara när det håller sig på byggnader som ''är vid liv''
Midnattståget är ett gäng på ca 30 personer (graffitimålare, Ueare, äventyrare av olika former och lite annat smått och gott.

Allt jag gör är att besöka byggnader och ta emot foton, så din kompis son som är 3 år målar säkert jätte fint och jag det är väl bara att hoppas på att din son blir lika duktig men har inget med mig att göra och jag bryr mig inte särskilt mycket om din kompis son.. nu ritar med kritor tusch eller vatten färg...?

Take nothing but photos, leave nothing but footprints låter som ett bra motto
ett av mina motton är ''döm inte personer du inte vet det minsta om det blir bara tråkig stämning''
kom på den nyss men ni förstår vad jag menar.. allt jag står för är att jag skiter i vad.
Mitt mål är att ta mig till ett ställe... fotografera och filma och sen dra där ifrån...


kul att se att folk har förmågan att hålla med varandra utan att formulera fram egna meningar!! skitnice ju!

om det är nått mer ni undrar över så skriv på jag svarar med glädje!
Anden Midnattståget © 2010
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Midnattståget""]Jag står inte för någon form av graffiti gillar det men bara när det håller sig på byggnader som ''är vid liv''
Midnattståget är ett gäng på ca 30 personer (graffitimålare, Ueare, äventyrare av olika former och lite annat smått och gott.
[/quote]

Personligen så har jag aningens svårt för graffiti ute på stan, har tillbringat fritid med att skura bort "graff" på fina gamla byggnader (som varit vid liv/används) och blivit hotad med stryk/våld när jag sagt åt graffare som målade i en gångtunnel att lägga av, och är väl medveten om vad graff kostar för kommun/kollektivtrafik att sanera. (Vilket hamnar på min skattesedel)

Och även sett gamla veterantåg där ideell förening lagt 30.000 kr på färg, oräkneliga timmar arbete att renovera och måla, och sedan nedgraffat på några minuter, så jävla idiotiskt!

Att du då kommer och ropar ut "Dela med er av platser!", (Vi är ett gäng på ca 30 personer, graffitimålare, Ueare, äventyrare av olika former och lite annat smått och gott.är i mina ögon ) så skulle jag personligen vilja säga stick och brinn....

/B
Användarvisningsbild
Midnattståget
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 14:30

Inlägg av Midnattståget »

Tja benkar trevligt att höra din åsikt...eller?

Som sagt målar inte själv utan vissa i midnattståget gör det och vissa gör annat men av vad du skrev så antar jag att du inte graffiti?

lyssna vad spelar det för roll om du säger till mig att du inte gillar skadegörelse när jag varken förstör eller graffar?

förstår inte logiken men men... du hade väl nånting klyftigt.. kanske inte jag som fattade det eller nått


stick och brinn lät ju jätte otrevligt :( kör ett enkelt ''take care'' så mår du bättre själv.
Om du säger stick och brinn borde det ju nästan räknas som skadegörelse på en annan människa, tur att jag inte tar åt mig hehe. ;)



''TAKE CARE!''
Anden Midnattståget © 2010
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Spelar väl ingen roll vem i gänget som målar, du eller nån annan? Det blir väl lika fult för det?

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Midnattståget""]Tja benkar trevligt att höra din åsikt...eller?

Som sagt målar inte själv utan vissa i midnattståget gör det och vissa gör annat men av vad du skrev så antar jag att du inte graffiti?

lyssna vad spelar det för roll om du säger till mig att du inte gillar skadegörelse när jag varken förstör eller graffar?

förstår inte logiken men men... du hade väl nånting klyftigt.. kanske inte jag som fattade det eller nått


stick och brinn lät ju jätte otrevligt :( kör ett enkelt ''take care'' så mår du bättre själv.
Om du säger stick och brinn borde det ju nästan räknas som skadegörelse på en annan människa, tur att jag inte tar åt mig hehe. ;)



''TAKE CARE!''[/quote]

Lägg ner, sluta svamla, du förstår piken, läs inläggen i tråden, många här på 28ds ogillar graff. (Allra speciellt när det som i ditt fall lyser igenom vad det är du och dina kamrater är ute och suktar efter, nya platser graffa på)

Det enda du lyckats med, är att det antagligen blir ännu mer tystlåtet kring att publikt publicera kordinater till ruiner.

/B
Användarvisningsbild
Midnattståget
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 17 okt 2010, 14:30

Inlägg av Midnattståget »

okej jag ska sluta tjaffsa och gå rakt på sak.

Jag förstår er helt! tro mig jag jämför ett övergivet hus med en fin resturang

På den fina resturangen finns en klädkod och i det övergivna huset ska det inte finnas graffiti helt enkelt.

Jag är emot graffiti på övergivna platser, det vore så mycket skönare om allt såg ut som det gjorde när det övergavs eller las ner så jag tycker vi klipper disskutionen med tanke på att jag håller med!

men!... Jag har kvar min åsikt. Graffiti på ställen som inte är övergivna är skitfint men alla behöver naturligtvis inte hålla med mig :)
Anden Midnattståget © 2010
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Midnattståget""]
men!... Jag har kvar min åsikt. Graffiti på ställen som inte är övergivna är skitfint men alla behöver naturligtvis inte hålla med mig :) [/quote]

NEJ... jag förstår dig inte... Graff-sanering på byggnader i bostadsrättsföreningen där jag bor kostade enligt senaste årsredovisningen 24.000 kr för 2009, vilket blev 600 kr för min del, SKITKUL!

/B
Skriv svar